Hej!
Har varit uppe och skruvat på parabolen. Någon framgång har jag fått men Thor är död förutom ett par transpondrar men dom verkar inte innehålla några kanaler alls. Går inte att söka efter några i alla fall. Sen fick jag också in delar av 5.0W men inte allt, typ 34 kanalplatser.
Upptäckte också att parabolfästet inte riktigt är i lod. Ska åtgärda detta senare. Tycker att Thor borde gå att få in då jag fått in en satellit bortanför denna. Sen såg jag att på den transpondern som hittades på Thor så ändrades siffrorna i transpondertabellen hela tiden. Från att ha varit 12034/28000V till 12034/27996V och sen tillbaka igen osv. Upptäckte nu att på Lyngsats hemsida verkar det som om jag fått in Thor6 istället för Thor 3/5 som det står i min satellitlista på DB:n om detta nu är till ett problem. Får också in en transponder med frekvensen 11900/28000H också på samma satellit. Dock utan några kanaler. Har för mig att Dreamboxen var känslig när det stod fel namn i listan mot i XML-filen. Har läst detta någonstans men minns inte i vilket forum. Någon som vet något om detta?
Annars tar jag med mig en skogsmaskin hem och gör en slutavverkning i älvfåran så jag får klar sikt. Blir nog vräkt då...
Mvh Tom