Resultat 1 till 9 av 9

Ämne: cannot parse this emu

  1. #1

    cannot parse this emu

    Har problem med att bilden blir svart och cannot parse this emu kommer upp där servernamnet brukar stå. Provat starta om mgcamd samt att jag provat starta om boxen och inget händer. Bilden återkommer efter 5-10minuter. Detta händer oftast när jag ser på canal +.
    Provat med LT och Open pli.
    Kör med mgcamd 1.35a
    DM 500HD.
    Vad är problemet?

  2. #2
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Egen server? Annars är det nog så att du kör mot en nedlastad server och det får vi inte diskutera här...
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  3. #3
    Det kan inte bara/alls bero på överbelastad server måste vara något annat.

  4. #4
    Färsking
    Reg.datum
    May 2010
    Inlägg
    26
    Tackad
    1 gånger
    Hej

    Jag har haft samma problem själv och det visade sig vara en trasig switch

    //Anders

  5. #5
    Nu har jag flashat om min 500hd box o fått det o funka ett tag men sen frös bilden igen och ingen emu men den vanliga 500:an rullade på som vanligt.
    Och överbelastad server är bara att utesluta då endast 2 boxar var igång.
    Ska prova att byta switchen som för övrigt är helt ny. Finns det ingen annan förklaring till fenomenet?

    Kör mgcamd 1.35 på båda mot Oscam server
    Senast redigerad av 2hazard den 2011-11-12 klockan 04:24.

  6. #6
    razorx
    Gäst
    Testa en äldre version av mgcamd. Samt att du startar mgcamd från prompten tex "#mgcamd_1.35 > /tmp/mglog.txt"
    Då slipper du hålla koll på prompten om nått händer.

  7. #7
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Mar 2011
    Inlägg
    182
    Tackad
    7 gånger
    Är det DM500Hd box du har så kan jag så gott som garantera att det är diseqc switchen som är sönder eller inte passar ihop med boxen. Hade samma problem tidigare vid ett tillfälle men snakade då med en kille på satpro i malmö och han rekomendera mig en annan switch som är gjord för att fungera med DM boxar då vanliga som man får med vid tex. Via eller CD paket inte är gjorda för DM boxar. Vad jag förstod på honom så var just DM500Hd riktigt känslig för detta. Kör själv denna box. Tror du kan beställa dessa online via satpro.se

    Citat Ursprungligen postat av 2hazard Visa inlägg
    Nu har jag flashat om min 500hd box o fått det o funka ett tag men sen frös bilden igen och ingen emu men den vanliga 500:an rullade på som vanligt.
    Och överbelastad server är bara att utesluta då endast 2 boxar var igång.
    Ska prova att byta switchen som för övrigt är helt ny. Finns det ingen annan förklaring till fenomenet?

    Kör mgcamd 1.35 på båda mot Oscam server

  8. #8
    Jag har flyttat runt boxarna i huset nu o då verkar det funka men det är likadana diseqc switchar men med olika långa kablar. Den ena är säkert dubbelt så lång som den andra och det var på den långa jag hade HD boxen.
    Ska prova att flytta tillbaka boxarna o testa en annan switch så får vi se.

  9. #9
    Har nu flyttat tillbaka boxarna så att hd:n är på långa kabeln och fortsatta problem.
    Kan det vara så att kabeln är för lång så att den inte "orkar" switcha?

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss