Resultat 1 till 9 av 9

Ämne: Hur få nytt ip i min dm600 pvr?

  1. #1

    Hur få nytt ip i min dm600 pvr?

    Hej, kör min box genom en vanlig switch. Men kommer inte åt kanalerna, pga, sista nuffrorna, det skall vara 3 nuffror i slutet men har bara 2st nu. Hur ska jag göra`?

  2. #2
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Vissa utrustningar kräver IP-adresser med tre siffror, men det är bara att lägga in 0 före siffrorna för att fylla ut.

    T.ex. 192.168.001.022
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  3. #3
    Funkar inte, den hoppar bara vidare om jag skriver 0 först.

  4. #4
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 061
    Tackad
    310 gånger
    Hmmm.

    Skriv in en statisk adress inom ditt intervall. Ex. om routern / gatewayen har 192.168.1.1 så kan du sätta din dreambox till allt mellan 192.168.1.2-254
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

  5. #5
    1. Du kan ju välja valfritt statiskt ip i image:en (som matkoh sa)

    2. I routern bör du kunna ställa att Dreamboxen alltid kommer tilldelas ett visst IP genom DHCP. Detta knyts till Dreamboxens MAC-adress.

  6. #6
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Citat Ursprungligen postat av sweepdude Visa inlägg
    Hej, kör min box genom en vanlig switch. Men kommer inte åt kanalerna, pga, sista nuffrorna, det skall vara 3 nuffror i slutet men har bara 2st nu. Hur ska jag göra`?
    Du får nog förklara lite mer. Varför måste du ha tre siffror i slutet? Vad har du för IP-adress nu?
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  7. #7
    mitt ip i boxen är xx-xxx-xx-39, Allt annat jag har hemma bla, datorer och min box i sovrummet, har 3 nuffror i slutet.jag kör inte genom någon router. genom en switch bara som delar ut till mina datorer. min db jag har i sovrummet funkar fin fint....

  8. #8
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 061
    Tackad
    310 gånger
    Hmmmm.

    Då köper du en router omgående, mycket troligat att den boxen som inte funkar är hackad.
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

  9. #9
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Citat Ursprungligen postat av sweepdude Visa inlägg
    mitt ip i boxen är xx-xxx-xx-39, Allt annat jag har hemma bla, datorer och min box i sovrummet, har 3 nuffror i slutet.jag kör inte genom någon router. genom en switch bara som delar ut till mina datorer. min db jag har i sovrummet funkar fin fint....
    Det är inte så enkelt att man kan säga att IP-adresser som slutar på två siffror bara kan prata med andra IP-adresser som slutar på två siffror. Eller att IP-adresser som slutar på tre siffror bara kan prata med andra IP-adresser som slutar på tre siffror. Antalet siffror i sista positionen har ingen särskild betydelse.

    Allt beror på vilken nätmask som gäller på nätet. Den vanligaste nätmasken 255.255.255.0 gör att alla från .1 till .254 kan prata obehindrat med varandra.

    Så om du har problem beror det nog på något annat. Och det är omöjligt att hjälpa dig mer utan att veta hela IP-adresserna och nätmasken.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss