Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Problem med bild på HDMI

  1. #1

    Problem med bild på HDMI

    Jag har en Elite som fram tills för någon dag sedan fungerade bra men plötsligt slutade visa bild på HDMI-utgången. RF-ut och SCART är OK.
    Dock blir det lite tråkigt att inte kunna få full upplösning på TV:n när man bara kan köra på scarten..
    Så problemet..
    Det spelar ingen roll vilken upplösning jag väljer med HDMI/PAL, det resulterar bara i ingen bild och inget ljud.
    När jag väljer att TV:n skall köras i NTSC så får jag dock ljud men ingen bild.
    Körde tidigare senaste 5309 firm och testade att gå tillbaka till 5306 men utan resultat.
    Har inte kört överklockat heller.
    TV:n registrerar dock de olika upplösningarna korrekt varje gång jag byter.
    Detta på alla HDMI ingångar på tv:n.

    Finns det någon som upplevt liknande och har lite tips??

  2. #2
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2010
    Inlägg
    1 726
    Tackad
    105 gånger
    Det kan fungera om du sätter av och på TV, förstärkare och mottagare i olika omgångar. (Funkade för mig)

    På TVn/mottagaren har du förhoppningsvis också komponentut/ingångar som fungerar upp till 1080i (minst)

  3. #3
    Efter att HDMI:n slutat fungera så körde jag på scart istället. Blir ju trots allt helt OK med RGB.. Men idag provade jag igen med HDMI:n och se på fasen.. Då funkade det igen.. Ingen aning om varför men det kan vara som du sa att start och avstängning av apparaterna i olika ordning ordnade till det igen.

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss