Jag har precis pelat lite med det, idag faktiskt.
Jag installerade ntpdate och la in i crontab att den skall synca 1 gång per timme.
Verkar fungera ialla fall.
Jag har precis pelat lite med det, idag faktiskt.
Jag installerade ntpdate och la in i crontab att den skall synca 1 gång per timme.
Verkar fungera ialla fall.
opkg install ntp ntp-bin ntpdate
Installerade, ändrade /etc/ntp.conf så att den synkade mot svensk ntp. Testade ntpq -np och fick svar att daemon var igång och synkad. Efter omstart så är den inte igång längre. Men ntpdate synkar rätt tiden igen, så nåt rätt måste jag gjort. Hur fick du tjänsten att funka?
också intresserad av att få klockan att fungera korrekt.
är boxeni standby läge så fastnar klockan verkar det som och jag har en felaktig tid på 6 7 timmar när man kommer hem efter jobbet.
konstigt. sen har den på grund av detta då(misstänker jag) problem med att hitta ta ner epg info osv. whatodo
Verkar vara ett generellt problem med 800se. Däremot, efter att jag installerade ntpdate så har den faktiskt gått rätt hela tiden och epg:n stämmer, även fast servicen inte verkar starta upp.
hej, har samma problem, kan någon lägga upp ntpdate-filerna som funkar med 800hdse?
Mvh
DM7020HD....OpenATV 6.1
DM8000s........OpenATV 6.1
DM800se........OpenATV 6.1
DM800s..........OpenATV 6.1
Någon som kan förklara hur man får ntpdate att synca klockan? har installerat ntpdate men vet inte riktigt hur jag ska göra sen.
Intel(R) Atom 330 1.6GHz - Debian 7.6 - OSCam Build 10888
DM800se - Openpli 4.0 - MgCamd 1.35a
ntpdate ntp1.sp.se
DM7020HD....OpenATV 6.1
DM8000s........OpenATV 6.1
DM800se........OpenATV 6.1
DM800s..........OpenATV 6.1
När jag backade image och tog bort lpluginet epgrefresh verkar det fungera. Har även ett plugín som heter dvb2time, eller något liknande.
Det är ställt på DVB tiduppdatering. Kan även fungera med enigmatime valet. Kör man NTP time som nämns tidigare i tråden får man inga EPG.
har någon en lösning på problemet?
Kan någon skriva några snabba rader vad man ska göra?
Gött mos
Trevlig helg
har någon fått genuin bukt med problemet?hur?