Sidan 4 av 4 FörstaFörsta ... 234
Resultat 31 till 36 av 36

Ämne: Går ej rätta till klocka på dm800hd se

  1. #31
    Medlem
    Reg.datum
    Sep 2011
    Inlägg
    52
    Tackad
    1 gånger
    Vore grymt bra om man fick veta hur de gick för dig crash

  2. #32
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Mar 2007
    Inlägg
    536
    Tackad
    55 gånger
    Citat Ursprungligen postat av crash Visa inlägg
    Det känns inte helt omöjligt att det kan vara tunern, för något har de gjort med den som är i de modellerna som krånglar, eftersom den har orange diod istället för grön som det är på den tidigare modellen som fungerade. ska se om jag har bägge varianterna så ska jag prova, är väl lite långsökt, men värt ett test.
    crash eller någon annan som har kunnat prova?

    Jag köpte en ny tuner för att prova, funkade inte tyvärr.
    Senast redigerad av bbra2000 den 2012-03-27 klockan 18:11.

  3. #33
    Hej jag får inte till detta med klockan.
    De står i tråden att den är LÖST.

    E lösning att göra så att klockan inte synkas via transponder eller e de att byta moderkort i boxen ???

    Jag har testat att installera ntpdate och stängt av att den skall uppdateras via transponder.

    Men jag får de inte att funka ändå e boxen på så stannar klockan till jag byter kanal då hoppar den rätt igen.

    Om den e i standby så stannar klockan ochså tills jag startar upp boxen och byter kanal.



    Citat Ursprungligen postat av Danne84 Visa inlägg
    För er som inte fått det att funka så finns det en lösning.
    Gå in i telnet och skriv opkg install ntp ntp-bin ntpdate
    Detta görs för att boxen ska synka klockan vid start.
    Gå sedan in i /etc/enigma2/ öppna filen settings, lägg till
    config.misc.useTransponderTime=false
    Detta är för att klockan inte ska synkas via transpondern.
    Starta sedan om boxen och problemet är ett minne blott.

  4. #34
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Mar 2007
    Inlägg
    536
    Tackad
    55 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Henke77 Visa inlägg
    Hej jag får inte till detta med klockan.
    De står i tråden att den är LÖST.

    E lösning att göra så att klockan inte synkas via transponder eller e de att byta moderkort i boxen ???

    Jag har testat att installera ntpdate och stängt av att den skall uppdateras via transponder.

    Men jag får de inte att funka ändå e boxen på så stannar klockan till jag byter kanal då hoppar den rätt igen.

    Om den e i standby så stannar klockan ochså tills jag startar upp boxen och byter kanal.
    tyvärr får nog vi bitta i det sura äpplet och leva med det. vilken "Frontprocessor Version" har du? jag har 3 vilken ska vara problem med. "Menu / info / om" tror jag det är i menyn för att se det.

  5. #35
    Citat Ursprungligen postat av bbra2000 Visa inlägg
    tyvärr får nog vi bitta i det sura äpplet och leva med det. vilken "Frontprocessor Version" har du? jag har 3 vilken ska vara problem med. "Menu / info / om" tror jag det är i menyn för att se det.
    Hej jag har 3 precis som du har. De va ju synd att de inte gick att lösa.

    Mvh Henke

  6. #36
    Funka för mig, än så länge iallafall. Kört Newnigma2 innan och ej haft problemet men på OpenPLi. (SVT grejen)

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss