Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 12 av 12

Ämne: dm500c bilden fryser, problem med strömmen?

  1. #11
    Färsking
    Reg.datum
    Jan 2009
    Inlägg
    14
    Tackad
    3 gånger
    Citat Ursprungligen postat av atomized Visa inlägg
    Några andra varianter som kan vara värda att prova:

    2. Har hört några historier om just gamla original Dreambox där nätverkskretsarna blir dåliga med åren. I en del fall har det hjälpt att ansluta boxen med en mycket kort kabel till switchen. Typ en halvmeters kabel. Ett sätt är att skaffa en switch till som man placerar nära boxen och kopplar den långa kabeln i. Sedan kopplar man boxen till den nya switchen med typ en halvmeters kabel.
    Jag har haft problem med alla betalkanaler i ett par månader. Trodde först att det var routern, bytte ut den mot en ny bättre/dyrare, fixade inte felet. Kanalerna fungerar kalas med sladden direkt i väggen.

    Köpte en 100mbit Netgear switch för längesedan till ett LAN party och en 1m CAT5 kabel. Kopplade precis in den och drog sladden jag hade från routern till DM500c, till switchen, och sedan en 1m CAT5 kabel från switchen till DM500c, fyfan vad glad jag blev. Allt har flytit på nu i snart 1h. Kunde inte gå 2 min utan att det hackade/låste/hängde sig.

    Mycket tacksam för tipset. Hoppas andra med samma problem testat denna lösning. Billig och bra.

  2. #12
    Medlem
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    84
    Tackad
    2 gånger
    oftast är det billigare att köpa en ny box. klonerna kostar inte mer än 500 spänn inkl frakt från kina nu för tiden. Och klonerna på 500 är för er som är emot kloner så inarbetade nu för tiden att dom kan jämnställas med orginal. Om ens orginal 500 finns nu.

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss