Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: problem med dm800hd

  1. #1

    problem med dm800hd

    Jag har en 800hd som jag kör technical ivcs gp3 med och det är en clone bl82 sim 201.
    Har sista veckan haft mycket problem där bilden fryser kommer tillbaka 2min och fryser igen. ibland när jag startar om så ger den mig ingen information on PAT. har försökt flasha om den med samma image men problemen kvarstår.

    Om Jag ska byta image vilken skall jag välja då till bl82 sim 201 och clone? som då är stabil.

  2. #2
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2006
    Inlägg
    865
    Tackad
    55 gånger
    låter mer som ett serverproblem. Vad kör du för serverlösning?

    Annars så kör jag själv bara openpli, snabb och stabil image där textning funkar i alla lägen!
    testa denna som kom idag! http://www.sat-universe.com/showpost...&postcount=113
    Det man inte vet, har man ingen aning om!

  3. #3
    Seniormedlem Bogdans avatar
    Reg.datum
    Jan 2009
    Inlägg
    602
    Tackad
    20 gånger
    Hur fungerar det med bootloaders? Jag har en box med 82 sim 2.1 där jag kan köra den där imagen. Men har också en med 76 sim 2.01. Går det att uppdatera bl eller lura den? Båda är klon.
    Patchad image behövs inte har jag förstått om man samtidigt flashar in en sådan med.

  4. #4
    Donator sleddogs avatar
    Reg.datum
    Oct 2009
    Inlägg
    1 355
    Tackad
    21 gånger
    Får du "No sid on PAT"?
    I så fall så är det mottagningen.

  5. #5
    Nu bytte jag till openpli som som gavs och det verkar fungera klockrent. det tackar Vi för.

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss