Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 15

Ämne: Kan jag få in UK kanaler?

  1. #1

    Kan jag få in UK kanaler?

    Tjena,

    Är det möjligt att få in utländska kanaler, som tex. SKY-UK etc. i samma box som man redan har COMHEM på?

    Har alltså en 800HD SE C modell men vill ha lite mer fotbollskanaler och inte enbart viasat och c+

    Det blir väl som att man är ansluten till flera servrar?

    Tacksam för all hjälp jag kan få

  2. #2
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 061
    Tackad
    310 gånger
    Hmmm.

    Ligger inte SKY ute via satellit ? Då måste du ha en parabol & en S-tuner i boxen.
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

  3. #3
    Donator
    Reg.datum
    Aug 2007
    Inlägg
    1 472
    Tackad
    77 gånger
    Läs reglerna för detta forum..
    OSCam (Omnikey Cardman 3021), TVheadend på Debian10 (1xTBS6984), Kodi på Sony KD-65XH9505.

  4. #4
    rolrn, älskar att du leker moderatorpolis istället för att svara, antingen så kan du eller inte. Jag läste igenom reglerna och frågar en simpel fråga, jag skrev inte någonstans att jag cardsharar eller vill köpa detta. Men tack, samhället känns genast säkrare officer.

  5. #5
    Donator
    Reg.datum
    Aug 2007
    Inlägg
    1 472
    Tackad
    77 gånger
    Är du dum i huvudet?
    Det är uppenbart att man inte kan/får köpa SkyUK i Sverige.

    Helt otroligt!
    OSCam (Omnikey Cardman 3021), TVheadend på Debian10 (1xTBS6984), Kodi på Sony KD-65XH9505.

  6. #6
    Söt kille. Puss

    Varför skulle det vara HELT OMÖJLIGT när det går om man har S-tuner?

    Tomte

  7. #7
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 061
    Tackad
    310 gånger
    Hmmm.

    Det är som rorln säger, en svensk medborgare får INTE teckna ett Sky abbonemang, men klart känner du någon i England som tecknar ett abb åt dig så då går det nästan att se. Ska tydligen oxå vara problem att hitta en fungerande kortserver.
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

  8. #8
    Tack för info! Svårare än så behöver det inte vara

  9. #9
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2010
    Inlägg
    1 726
    Tackad
    105 gånger
    Du får inte teckna ett SKY-abonnemang, tror inte att du får ta med dig kortet utanför Sorbritannien; lika lite som jag fick ta med mig mitt CD-kort till England när jag bodde där i tre år.

    Just nu pågår en stor omläggning av de engelska kanalerna, i början av november är det nog klart och det kan vara dags att börja se vad det krävs för utrustning.

    1. Du behöver en SKY-box (antar att jag får mothugg av någon som har lyckats köra SKY på en AZBOX eller DREAM-box....)
    2. Du behöver en engelsk adress, känna folk i England eller betala dyra pengar till någon firma som tillhandahåller abonnemangskort.
    3. Parabolstorlek: Beroende på vilka SKY-kanaler och på vilken transponder de ligger på och var i Sverige du bor. Fram tills nu har det räckt med en 1 m parabol i Stockholm för att kunna ta emot hela utbudet, medans i Skåne 1,8 m oarabol har varit nödvändigt. Hur det blir med den nya satelliten återstår att se, Vissa kanaler räcker det kanske med en 80 - 90 cm parabol för att ta emot.

  10. #10
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2010
    Inlägg
    1 726
    Tackad
    105 gånger
    Mest information hittar du på www.astra2d.com

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss