Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 15 av 15

Ämne: Dela på abonnemang

  1. #11
    ja och hur tror du dem ska veta det bara att köra på inga problem vad ja vet ja har ett boxerkort men det tillhör en kille 4 mil från mig

  2. #12
    Seniormedlem CharlieX77s avatar
    Reg.datum
    Feb 2007
    Inlägg
    482
    Tackad
    11 gånger
    Lite roligt det här, jag lånar mina svärföräldrars tvilling kort till boxer och kör i husvagnen under semester veckorna, det är ju inga problem!
    Men tar jag med en dreambox i vagnen och hämtar koderna här hemma via internet så säger en del att det är olagligt och cardsharing, vart går gränsen om man ska vara stenhård alltså? :=)

    Jag vet att man säkert kan kalla husvagnen för samma hushåll men frågan är om det verkligen är det?
    Om du inte kan laga skiten med bruntape så är det inte trasigt

  3. #13
    ComHit Crew wildones avatar
    Reg.datum
    Jan 2004
    Inlägg
    1 484
    Tackad
    62 gånger
    Ur ett rent användarperpektiv så ser jag förstås "dubbelmoralen" i detta, men om man förenklar diskussionen något.

    Cardsharing utom hushållet är till 99.9999999% en kommersiell verksamhet, dvs att någon gör det för att tjäna pengar medan någon annan (kunden) gör det för att spara pengar, och det är solklart en olaglig handling rent juridiskt.

    Cardsharing inom hushållet (eller att man delar på ett abonnemang) faller oftast bara inom en av kategorierna ovan, dvs någon sparar en slant medan det förblir status quo för den som står som abb.ägare. Detta är rent juridiskt inte ett solklart fall, däremot ett klart brott mot det avtal som upprättats mellan två parter (programdistributör och kunden).

    Det kanske inte direkt blev förenklat men jag hoppas ni förstår skillnaden.
    Multitasking means screwing up several things at once.


  4. #14
    Seniormedlem CharlieX77s avatar
    Reg.datum
    Feb 2007
    Inlägg
    482
    Tackad
    11 gånger
    Jag förstår och gillar din förenkling Wildone, men jag gillar att stöka till det lite!

    Säg att person 1 delar ut sitt abb utan att ta betalt för detta? I gengäld tar han nånting annat, säg natura :=)
    Då blir det problem........

    Nä då skämt och sido, så länge samma juridiska person utnyttjar abbonemanget bör det vara ok enligt lagen med andra ord?
    Om du inte kan laga skiten med bruntape så är det inte trasigt

  5. #15
    Smart Wi har en begränsad räckvidd på 10-20 meter beroende på förhållande.

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss