Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: Vilken TV-leverantör till mediaportal

  1. #1
    Medlem
    Reg.datum
    Mar 2010
    Inlägg
    147
    Tackad
    3 gånger

    Vilken TV-leverantör till mediaportal

    Hej!

    Jag har i ett par års tid kört cardsharing inom hemmets väggar för att kunna använda vårt boxerkort till Mediaportals TV-server som har två stycken DVB-T kort, och sedan har vi två klienter i huset.

    Nu är jag så himla trött på att MPEG4 samt HD kanaler inte går att se på med denna lösning ihop med Boxer.

    Min fråga är nu, om man kör Canal Digital eller Viasat, skulle denna lösning funka då?

    Vägrar vänja tilbaka mig till en konventionell digitalbox, har man en gång vant sig vid mediaportal, är det svårt att sluta!

  2. #2
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    På Canal Digital fungerar HD-kanalerna (än så länge) helt utan problem med cs och Dreambox.
    Viasat har hw-pairing som gör att HD-kanalerna inte fungerar.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  3. #3
    Medlem
    Reg.datum
    Mar 2010
    Inlägg
    147
    Tackad
    3 gånger
    Perfekt! Då ska här beställas. Vi har träd år söder, hoppas att det funkar ändå.

    Hur fungerar det, om man har dubbla TV-kor i servern, kan man med en parabol avkoda flera parallella kanaler samtidigt då? Har ett vagt minne av att det ligger någon begränsning med Satellitantenner?
    Senast redigerad av Vispen74 den 2011-10-29 klockan 08:16.

  4. #4
    Donator
    Reg.datum
    Jun 2007
    Inlägg
    430
    Tackad
    13 gånger
    Du kan koda av flera kanaler med flera kort, bara det att du måste ha en annan lnb på parabollen, finns nog lnb:er som klarar att leverera till 8 kort tror jag, så det bör inte vara något ptoblem, sen kan ju mediaportal avkoda alla kanaler som ligger på samma transponder samtidigt också.

  5. #5
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Har du träd åt söder bör du nog kolla upp så att de inte skymmer Thor-satelliten. Du kan kolla t.ex. på www.dishpointer.com
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  6. #6
    Medlem
    Reg.datum
    Mar 2010
    Inlägg
    147
    Tackad
    3 gånger
    Kollade med någon gratisapp i mobilen, tallkronor mellan tänkbara placeringar och sareliten :-(

    Skickat från min Galaxy Nexus via Tapatalk 2

  7. #7
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jun 2009
    Inlägg
    490
    Tackad
    57 gånger
    Motorsåg kan vara kul att leka med ibland. Förutsatt att det nu är dina träd.
    DM800HDse Klon, DM500HD, Wievsonic Vot120

  8. #8
    Medlem
    Reg.datum
    Mar 2010
    Inlägg
    147
    Tackad
    3 gånger
    Det är grannens träd, vilket komplicerar en del... :-(

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss