Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Artikel: Flasha DM800SE via DreamUp med SIM 2.10

Hybridvisning

Föregående inlägg Föregående inlägg   Nästa inlägg Nästa inlägg
  1. #1
    ComHit Crew
    Reg.datum
    Nov 2002
    Inlägg
    3 219
    Tackad
    14 gånger

    Artikel: Flasha DM800SE via DreamUp med SIM 2.10

    Du kan se sidan på http://www.comhit.net/content.php/23...p-med-SIM-2.10
    *********
    Denna guide är skriven av sleddog


    En ytterst enkel guide för er som har problem med att flasha om DM800SE SIM 2.10 via USB-kabel, detta sker oftast om man flashat in en image som inte har en patchad second stage bootloader och då får man "CA not found" i displayen.


    Lösningen är att ladda ner drivern för USB kabeln som man skall koppla mellan sin dator och dreamboxen och den finner du här
    Efter att du gjort det så laddar du ner SunRay DreamUp här se till att stänga av din box sen.
    Nu ansluter du din box till ditt lokala nätverk via nätverkskabel och ansluter din dator via USB till din dreambox...



    Kör sen DreamUp och bocka för use network i programmet, välj vilket ipnummer som din box skall få i Remote IP (box) sen så trycker du på connect i SunRay DreamUp och kikar på displayen på din DM800SE så ser du att den står i serial mode och har det ipnummer som du valt står i displayen på boxen.

    Surfa in på det ipnummer som står i displayen och välj "Ugrade Firmvare" längst ner på webbsidan som visas och flasha som vanligt.

    Funkar inte detta så testa byta IP-nummer och starta om routern och testa igen.

  2. #2
    Medlem
    Reg.datum
    Feb 2007
    Ort
    Nordmaling / Sweden
    Inlägg
    31
    Funkar det på DM500 ?

  3. #3
    Citat Ursprungligen postat av juggeswe Visa inlägg
    Funkar det på DM500 ?
    Det funkar på DM500HD.

  4. #4
    För orginal 800 hd se?

  5. #5
    Färsking
    Reg.datum
    Apr 2007
    Inlägg
    7
    Tackad
    1 gånger
    Länkarna funkar tyvärr inte längre, finns det några alternativ?

  6. #6
    Medlem
    Reg.datum
    Apr 2012
    Inlägg
    86
    Tackad
    1 gånger
    TjabbaJag hade samma problem med flera img filer när jag gjorde om min clone 800HD och hittade ne som funkade med beskrivningen som sleddog förutom att jag använde dream up versionen som beskrivs i img filen som jag har lagt upp i filarkivet med en enkel tillhörande beskrivning.//tjingeling i rutan

  7. #7
    min dream box 800 se funkar inte finns någon som kan hjälpa mig i malmö ,jag tror det är med flash och göra

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss