Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 12

Ämne: problem mellan två dboxar med telias bredband

  1. #1

    problem mellan två dboxar med telias bredband

    hej, försöker att kopla mig från stygans dbox till hemmets db men går ej. hemma och i stygan har telias brerdband.
    om jag flytar hemmets db (server) till en annan internet abonemang får jag bild på db-en i stygan. vad kan det vara för problem, telias router - internet kompling eller ?????

  2. #2
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Om du har Telia mobilt bredband i båda ändar så kan det vara så att det inte går att connecta mellan Telia mobilt bredband till Telia mobilt bredband. Många leverantörer av mobilt bredband hade det problemet i sina nät från början och jag tror de flesta har det kvar. Vet inte exakt om det gäller Telia, men det borde deras support veta.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  3. #3
    nej har adsl bredband på båda ändar

  4. #4
    Seniormedlem Bogdans avatar
    Reg.datum
    Jan 2009
    Inlägg
    602
    Tackad
    20 gånger
    Du har forwardat port i routern?

  5. #5
    jo då, när jag går till grannen som har inte telias abonemang med min box den funkar klanderfrit

  6. #6
    Låter som att du har någon begränsning i brandvägg e.t.c hemma. Kolla inställningar i router så att du har rätt väg konfad till box. Alt konf telnet till boxen så att du kan se status på inkommande anslutningar från där du är. Du har ett nätverksproblem. Måste felsökas logiskt från början. Jämför skillnad mellan de olika konstellationerna

    //johan

  7. #7
    liknande problem om jag använder mobil bredband funkar alt ok...

  8. #8
    Kan vara så enkelt som att du kanske blivit påtvingad Telia smart? Deras skitgateway blockerar trafiken även om du stänger av brandvägg m.m.
    Om så är fallet är mitt enda råd att ersätta gatewayen med något annat.

  9. #9
    vad menar du att ersätta gatewayen skule du kunna förklara för mig med enlare ord?

  10. #10
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jun 2009
    Inlägg
    490
    Tackad
    57 gånger
    Telias vanliga adsl-modem samt egen router! Standard är Zyxel 660H-D1
    DM800HDse Klon, DM500HD, Wievsonic Vot120

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss