Sidan 11 av 12 FörstaFörsta ... 9101112 SistaSista
Resultat 101 till 110 av 113

Ämne: Får det inte att funka.( DM800 SE CLONE) med Viasat original kort.

Hybridvisning

Föregående inlägg Föregående inlägg   Nästa inlägg Nästa inlägg
  1. #1
    Medlem
    Reg.datum
    Oct 2011
    Inlägg
    46
    Tackad
    1 gånger
    Jag fick aldrig igång min box med via så en kompis tog med den för att prova med sitt cd kort och det funka på en gång.
    Nu har han köpt den av mig, visst jag kunde kanske provat en annan kortläsare etc. men efter 2 pajade kort och 2v provande och läsande är jag rätt less på DB.
    Det får bli en viabox, media player-streamer och en multifjärr ist

    "crille" - jag hade inte den senaste pli från början så det var inte så konstigt att det du skrev inte riktigt stämde för mig

    Tack för all support och jag hoppas ni andra med samma problem får igång era boxar med via.

    Mvh

  2. #2
    varit roligt att veta hur du har gjort crille44 for jag har provat det

  3. #3
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Mar 2011
    Inlägg
    1 292
    Tackad
    139 gånger
    en helt standard Pli 2.1 för clone ladda ner CCcam från deras addon server, skriva in boxid i CCcam.cfg, kortet i översta läsaren thats all, alltså inte ändrat på något, det kortet var av senare modell med HD kanaler så jag lånade det för att testa, men som jag skrev allt utom hd kanaler fungerade. Det roliga var att i originalboxen blev kortet jävligt varmt, vilket det inte blev i DB

  4. #4
    ja har pli ock lagt in digitalbox nr,det är 11 siffror som är på boxen ock det vill min boxkeycalkulator som jag har hämtad,men läs att det bara ska vara 10,vet det va sån för men några år sedan men vet inte om det är fel,jag får fram 8 hex ock lägger dom in i cfg men ingen bild,tycker cccamd fungerade bra så det är därför jag vill bruka den

  5. #5
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Mar 2011
    Inlägg
    1 292
    Tackad
    139 gånger
    men följ guiden som finns här på forumet med calkulatorn den vet jag fungerar

  6. #6
    kortetnr skal inte det lägges in i cfg också då

  7. #7
    har en 600 skall man ha pli eller gemeni i botten har provat openpli men fans ingen oscam
    skall man ladda manuell då istället

  8. #8
    japp blir utmärkt det, öppna den efter edit och spara för att se om det blev sparat för säkerhetsskull

  9. #9
    när jag ändrade i dcc gjorde jag det genom FTP, ska man göra det genom telnet i dcc?

  10. #10
    Jag har viasat kortet som står start på måste man ha boxkey då ??

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss