hmm nästa steg är att få dom att fungera i viaboxen då, men nu vet vi att kortläsarna är okay, vete fan om dom kan blocka sig själva på något vis, men plugga i kortet i viaboxen över natten och se om det händer något .
hmm nästa steg är att få dom att fungera i viaboxen då, men nu vet vi att kortläsarna är okay, vete fan om dom kan blocka sig själva på något vis, men plugga i kortet i viaboxen över natten och se om det händer något .
vet inte har aldrig fått stopp på något, men jag har hört om folk som ringt till via och dom har skickat nån uppdatering till kortet, annars får du väl nya
Jag fick ett nytt kort idag men vågar jag sätta i det i DB efter att 2 kort har gett upp?
Vad tror ni dom säger när jag ringer igen och säger att mitt andra kort har lagt av?
Jag hade i kortet i viaboxen över natten men det har inte hoppat igång.
Är en extern usb-läsare ett alternativ?
jag har ingen aning, fattar inte varför korten ger upp, smargo läsare ska va bra, dock har jag ingen erfarenhet av dom, men som sagt det enda jag vet är att kort blivit grillade i dreamboxar, men det verkar inte så i ditt fall.
Jag skulle säga att ungarna dribblat med korten i boxarna typ bytt plats m.m dom kanske låser om man har fel boxkey kanske nån som vet.
Jag vill försäkra mig om att jag har gjort rätt med boxkey.
(skriver tydligt så alla ev. misstag kan rättas till)
gjorde om id till key, enligt guide. (åtta sidor och bokstäver, börjar med en nolla)
öppnar DCC/FTP.
öppnar mappen etc
högerklickar CCcam.cfg, väljer edit.
ändrar
#BOXKEY: /dev/sci0 11 22 33 44
till
#BOXKEY: /dev/sci0 0D 4X 5X BC
Du ska nog ta bort kommentarstecknet '#' i början på raden också. Så att det bara blir kvar:
BOXKEY: /dev/sci0 0D 4X 5X BC
Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!
# overrule the nds boxkey (4 byte hex)
#
# BOXKEY: <device> <byte1> <byte2> <byte3> <byte4>
#
#example
#
#BOXKEY: /dev/sci0 0D 4X XA BC
# set card pin
# * please be very careful with this option as you could lock your card *
#
# PIN: <device> <pin>
ska alltså vara