Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Problem att flasha DM500S med dreamup

  1. #1

    Problem att flasha DM500S med dreamup

    I förrgår flashade jag min DM500S utan några som helst problem med DreamUp. Kör bara med Nollmodemkabel och inte med nätverk.
    Men idag är det helt kört. Ibland går det inte att köra flash erase men ibland går det bra.
    Om man nu lyckas starta en flashning så dröjer det kanske 1-2 minuter innan man ser dioden för överföringen börja hacka och sedan är det kört med "ERROR, upload aborted".

    Kör tyvärr med en USB-rs232 konverter men eftersom det fungerade från en dag till en annan så borde det ju inte vara något problem.

    Har googlat lite och det här verkar vara ett ganska vanligt fel... någon som lyckats lösa det här problemet?
    DM500T
    DM500S
    DM800(S)

  2. #2
    Jag lyckades till slut flasha om boxen genom att jag laddade hem "DreamUp500" från stenåldern. Efter det var det inga som helst problem att flasha boxen.
    Hoppas den rullar på nu och det kommer dröja riktigt länge innan jag flashar boxen igen.
    DM500T
    DM500S
    DM800(S)

  3. #3
    Hej

    Ny här, så jag tänkte kolla om du kan hjälpa med en sak. Har en 600PVR som jag vill flasha med USB-RS232 adapter. Jag använder DreamUp men kan inte komma åt boxen. Den säger hela tiden, ready, now turn on the dreambox. Måste jag starta dreamboxen i något läge eller?

    Tack

  4. #4
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jul 2007
    Inlägg
    223
    Tackad
    2 gånger
    koppla in boxen, starta upp dreamup och välj rätt com-port.
    när allt är klart så drar du ur strömmen ur boxen och sätter i strömmen efter 10sek
    då ser du att programmet får kontakt med boxen.

    Men 600:an har väll web som ett alternativ att flasha... kan blanda ihop boxarna
    men testa genom att hålla in strömknappen när du sätter in strömmen och sedan surfar du till det IP som boxen fått

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss