Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 14

Ämne: azbox återställning

  1. #1

    azbox återställning

    Jag har pillat för mycket med min azbox elit. Jag hade E2 och ville återställa den till orginal FW.
    Jag delitade några filer som jag inte borde ha gjort. Nu startar den inte. Har läst lite runt om hur man återställer en näst intill helt död AZBOX och känner inte för att köpa nån sladd som man ska omkonventera för att man ska komma åt den från pc.
    Om det är nån som orkar pilla med den så kan ni meddela mig så får du köpa den för en billig slant eller nåt...
    eller om du vill hjälpa mig med den.
    Jag bor i Växjö.

    Jäkla azbox, vilken strul asså

  2. #2
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2010
    Inlägg
    1 726
    Tackad
    105 gånger
    Hej....

    Tycker inte att det AZBOXs fel att någon installerar icke godkänd mjukvara och sedan tar bort lite filer och sedan klagar på att det inte fungerar...

    Hur lite startar den? Går det att komma åt den via FTP? Funkar det något om USB med omnämnt FW stoppas in?
    Senast redigerad av Schwede30 den 2011-11-03 klockan 20:50.

  3. #3
    Seniormedlem wbas avatar
    Reg.datum
    Aug 2007
    Inlägg
    251
    Tackad
    2 gånger
    Skit bakom spakarna!!! Nä förlåt! Men tyvärr kan det gå illa om man pillar för mycket med mjukvaran. Du kan få en 500 för den . Har du kollat om du kommer åt den med azup ?
    Dreambox 7020 newcs_1.50 mgcamd_1.28

  4. #4
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2010
    Inlägg
    1 726
    Tackad
    105 gånger
    Kan erbjuda en 500-klon.

  5. #5
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2006
    Inlägg
    865
    Tackad
    55 gånger
    kan erbjuda en brickad solo eller varför inte en dm800-clon med taskig tuner, ge mig 300 kr för en tuner så har du en fullt fungerande dm800

    åker till växjö imorrn så säg till innan kl 10
    Det man inte vet, har man ingen aning om!

  6. #6
    Går ej via azup eller ftp utan det måste startas med rs232 sladd.
    Den startar upp och det står VFD men jag får tyvärr ej nåt ip nr,,,
    Azboxen är bra men jag gillar enigma 2 så därför byter jag till DM 800 se, köpte in den idag.

    Så det får nog bli att jag säljer den...Azbox har ändå jävligt bra hårdvara.

  7. #7
    Medlem
    Reg.datum
    Dec 2008
    Inlägg
    39
    Tackad
    1 gånger
    sigge om du fortfarande har kvar azboxen kan jag hjälpa dig att fixa den. hör av dig isf

  8. #8
    Då har du ju lite liv i den iaf… borde funka med Back_to_Official_FW och döpa om filen Patch.e2 till Patch.bin och lägga på ett USB minne å starta upp boxen för att komma in i rescue mode.

  9. #9
    Har råkat ut för samma scenario med min Azbox Ultra för ett bra tag sen. Skit bakom spakarna -> stendöd. Ingen ip-adress, läser heller inte usb. Står bara och blinkar rött-gult-grönt. Började läsa kring problemet och gav upp när jag kom till rs232-sladd. Skaffade då istället en Azbox Me, och Ultra:n hamnade i garderoben.

    Någon som vet om det finns någon möjlighet att rädda boxen?

  10. #10
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2010
    Inlägg
    1 726
    Tackad
    105 gånger
    Vad gjorde du när det inte gick riktigt bra?

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss