Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 14

Ämne: 2sub fungerar ej med senaste NewNigma 3.3!!

  1. #1
    Medlem
    Reg.datum
    Apr 2006
    Ort
    Grödinge
    Inlägg
    144
    Tackad
    2 gånger

    2sub fungerar ej med senaste NewNigma 3.3!!

    Hej

    I samband med att jag uppgraderat min Newigma2 image till senaste version 3.3 får jag inte 2sub att fungera överhuvudtaget. Har testat att ladda ned 2sub som plugin från min Newnigma2 image på vanligt sätt men ingen text på skärmen blir resultatet. 2sub ligger som plugin men inget händer hur jag en ändrar i programmets inställningar. Har testat att ladda ned från comhit.net Enigma2 filerna 2sub-2lang v3.01.00(endast OE 1.6) och 2sub v3.01.00 (OE 1.6 only) och via ftp lagt dom i tmp mappen på min DM8000HD och testat var för sig men även flera andra 2sub filer. Det blev samma resultat med alla mao ingen text på kanalerna. Självklart har jag startat om min DM med strömbrytare utan resultat varje gång.

    Tidigare när man laddade ned 2sub tog det alltid lång tid och man fick alltid stänga av installationsprocessen med strömbrytare. Nu när man laddar ned och ska installera tar det ovanligt kort tid och indikerar "färdig" vilket kanske är problemet. Kanske fungerar inte 2sub och 2lang med Newnigma2 v3.3. Kan konstatera att om man manuellt aktiverar den gula knappen på fjärren så kommer text men den är vit. Tidigare kom ju alltid röd text på de flesta skins men inte nu.

    Någon annan som känner igen problemet och har en lösning?
    Senast redigerad av perahl1 den 2011-11-07 klockan 09:26.

  2. #2
    Medlem
    Reg.datum
    Apr 2006
    Ort
    Grödinge
    Inlägg
    144
    Tackad
    2 gånger
    Hej

    Fick ett svar på tyska Newnigma2 forum att nya Newnigma2 3.3 bygger på nya Enigma2 och därför fungerar inte 2sub längre oavsett version. Ingen annan som noterat detta ännu som har nya Enigma2? Då finns väl antar jag ingen plugin för text som är anpassad för nya Enigma2. Vet inte vad som gör detta i nya Enigma2. Enigma2 bygger väl på en modernare plattform med dess fördelar!

    Taget från Newnigma2 hemsida: Info: mkv + idx/sub not longer work with new e2
    Senast redigerad av perahl1 den 2011-11-07 klockan 12:57.

  3. #3
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 061
    Tackad
    310 gånger
    Hmmmmm.

    Har du provat installera från prompten i boxen ? Då ser du direkt vad som går snett. Jag har version 2Sub_3.01.00-r0.ipk
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

  4. #4
    Medlem
    Reg.datum
    Apr 2006
    Ort
    Grödinge
    Inlägg
    144
    Tackad
    2 gånger
    Nej, men jag har nu kompletterat mitt inlägg och detta gäller från Newnigma2 hemsida "Info: mkv + idx/sub not longer work with new e2". Efter denna info tror jag inte att det hjälper att prova via prompten. Tack för tipset.

  5. #5
    ComHit Crew deass avatar
    Reg.datum
    Mar 2003
    Inlägg
    5 749
    Tackad
    88 gånger
    Problemet är att 2SUB inte fungerar med nya Enigma2 p.g.a ändringar som inte fungerar med 2SUB, så enkelt är det. Så det är bara att vänta på en uppdaterad version av 2SUB eller köra på den inbyggda så länge.
    Alla frågor/problem som ni har angående servern kan ni ställa till mig via pm. Övriga frågor ska ställas i forumet under respektive avdelning.

  6. #6
    Medlem
    Reg.datum
    Apr 2006
    Ort
    Grödinge
    Inlägg
    144
    Tackad
    2 gånger
    Jag följer ditt råd att använda den inbyggda texten via gula knappen. Det duger bra tills vidare.

  7. #7
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2008
    Inlägg
    340
    Tackad
    11 gånger
    ...dra in en äldre version av newnigma? Eller svor jag i kyrkan nu?
    Svarar på PM i frågor som är av allmänt intresse och borde ställts i forumet: Nej

  8. #8
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Mar 2011
    Inlägg
    1 292
    Tackad
    139 gånger
    eller byta till Pli image, outstanding subtitling

  9. #9
    Medlem
    Reg.datum
    Apr 2006
    Ort
    Grödinge
    Inlägg
    144
    Tackad
    2 gånger
    Har gillat Newnigma2 pga av att det är lätt med Mgcamd 1.35 som finns att ladda ned i imagen. Kan tänka mig att gå över till OpenPli och såg att den finns för DM8000 i version 2.1. Klarar den att utan besvär få till Mgcamd 1.35 och klarar text problemet med vit text och storlek så måste man ju testa. Bygger den på nya Enigma 2? Har den mer fördelar? Hittar inga exempel på den imagen hur den ser ut och feutures på OpenPli. Kan man säga att OpenPli är bästa imagen just nu och uppdateras kontinuerligt? Är forumet bra?

  10. #10
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2006
    Inlägg
    865
    Tackad
    55 gånger
    Mgcamd finns att ladda hem under plugins/softcams.

    textningen hittar du under installation/system, för att ställa storlek och plats osv på texten går du in under subtitles settings. För att välja språk på text och audio går du in under auto language selection.
    Det man inte vet, har man ingen aning om!

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss