Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: dm 800hd se display

  1. #1

    Question dm 800hd se display

    Hej.
    Jag har bara en liten fråga, Kan man ändra till t.ex klockan i den lilla displayen som finns på själva boxen ( dm800 hd se )?
    Jag kör en gemeni image "ramiMAHER-v20-dm800se-9-25-2011.nfi" finns på http://www.sat-universe.com. ( funkar klockrent på en clone #84 med sim 2.10). Är det ett picon addon man skall ha eller hur funkar det, jag har precis uppgraderat från en gammal dm500 så det är en helt ny värld för mig nu . om det är så har ni ngn bra att rekommendera? Tack på förhand.

  2. #2
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 059
    Tackad
    310 gånger
    Hmmmm.

    Det går naturligtvis att göra precis vad DU vill, det är inte Bill Gates som styr. Du har ju Linux i boxen & valet är helt fritt.
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

  3. #3
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Mar 2011
    Inlägg
    1 292
    Tackad
    139 gånger
    Det är skin relaterat and ändra LCD display, kika efter liknande fil kan heta olika i image
    usr/share/enigma2/skin_display96.xml
    sen är frågan vad du vill göra byta färg på klockan, göra den större, eller använda picons, då tappar du klockan detta ger större klocka
    <widget source="global.CurrentTime" render="Label" position="0,15" size="96,50" font="FdLcD;40" halign="right" valign="top" noWrap="1" foregroundColor="blue">
    <convert type="ClockToText"></convert>
    </widget>

  4. #4
    Jag vill ha klockan där.. just nu när jag tittar på tv så har jag SIM2 loggan i rutan, hade varit mer praktiskt att ha klockan där istället för en tråkig sim2 logga.

  5. #5
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Mar 2011
    Inlägg
    1 292
    Tackad
    139 gånger
    har ingen lust att flasha in den just nu för att se vad som är fel, men prova ett annat skin och se om något ändras, annars byt image och du får klocka

  6. #6
    ComHit Crew deass avatar
    Reg.datum
    Mar 2003
    Inlägg
    5 749
    Tackad
    88 gånger
    Newnigma2 3.3 kan rekommenderas. Finns patchad för Sim2.10 också. Då får du klocka i displayen också!
    Alla frågor/problem som ni har angående servern kan ni ställa till mig via pm. Övriga frågor ska ställas i forumet under respektive avdelning.

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss