Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Dm 500s image problem

  1. #1
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jan 2010
    Inlägg
    184
    Tackad
    3 gånger

    Dm 500s image problem

    Fick min dm500s förra veckan från Kina. Installerade en gammal Gemini 4,7 som jag hade fått här i forumet för något år sedan. Gick inte installera cccam, Googlade och fick veta att det inte går att hämta den och man får installera mauellt. Lyckades inte installera cccam mauellt och laddade då ner en gemini 4,7 non bomb med inbyggd cccam 2,13. Nu hittade jag samma fil i ett annat forum och två stycken där hade kommenterat att de hade råkat för clone bomb. Nu vet jag inte vad jag ska göra, jag har haft den en vecka. Så här står det på imagen: Gemini 4.70 Non Bomb DM500 Maxvar CCcam 2.1.3 original Mod Borsalino 21.12.09

    När jag fick boxen var Enigma installerat och som det ser ut så var den nyare image än vad jag har idag men hade inte cccam installerat+ att den hade svensk meny. Min fråga är: Är enigma ett nyare image från gemini än 4,7? Finns det Enigma 2 till dm 500s?

    Är det någon som använder senaste image från gemini no clone bomb som kan ge mig länk fast det måste vara inbyggd cccam. Som ni ser så är jag inget vidare på det här och behöver er hjälp.
    Jag vill inte installera pli eller annat eftersom gemini verkade vara lättast. har provat de andra förut.

    Tacksam vid svar....

  2. #2
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Enigma2 finns inte till DM500.

    Synd att du inte vill installera PLI. I mitt tycke den enklaste imagen att komma igång med. Tror t.o.m. att cccam ligger i från början. Annars finns den och andra cam:s att ladda ner direkt från menyerna. PLI är också den klart bästa imagen för streaming om man vill prova det.

    PLI är även fri från "clone-bombs".
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  3. #3
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jan 2010
    Inlägg
    184
    Tackad
    3 gånger
    Tack! Pli testade jag förut för länge sen men känns som att vi börjar bli vana och känns enklast med Gemini. Pli har ju många fördelar, gäller bara och vänja sig.

    Är det någon som har råkat ut för clone bombs på de nyare cloner som har fixade mac adress? För min box är bara en vecka gammal från Kina. Är väl lite rädd för clone bombs eftersom man varken har tid eller kunskap till det.

    Någon som kan ge tips på enigma nedladdning till dm500s? helst med inbyggd cccam.

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss