Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Trådat och trådlöst samtidigt, problem!

  1. #1

    Trådat och trådlöst samtidigt, problem!

    Tjena!
    Har nyss flyttat in i lgh där comhems bredband ingick i i köpet.
    Har fått hem modem med inbyggd router och det var inga problem med att koppla in och hastigheten är tillomed högre än utlovad (10mb/s)
    Mitt problem är att när jag skall köra trådat och trådlöst samtidigt så lägger modemet ner och ingenting funkar utan att man måste starta om det igen.
    Någon som vet vart problemet kan ligga?
    Jag har ingen lust att ringa comhem och sitta i kö utan jag testar här först för att se om någon har nån skön lösning på detta behövs det mer info? Skriv så svarar jag.
    Mvh Andreas

  2. #2
    ComHit Crew Minimes avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Inlägg
    2 267
    Tackad
    247 gånger
    Är det ett modem som är router/Switch/och har WiFi och problemet uppstår när du ansluter med Wifi så kan det bero på massa saker.
    Blandar du DHCP server med statiska adresser så är det här du har problemet i form av ip-konflikt.
    Men det kan bero på hur du sätter upp ditt WLan, om du ex. testar utan kryptering, fungerar det bättre då?!
    Kan vara att Wlan kortet du har i datorn inte riktigt ör kompis med routern...
    Skulle även kunna vara firmware problem i routern...om så är fallet så kolla om det finns ett nyare firmware till routern..
    Asus EeeBox Slackware 64 15.0 - OSCam Build 10611 - Omnikey 3121
    Asus EeeBox Slackware 64 15.0 - Kodi 20.2
    Raspberry Pi 4 Slackware Arm 15.0 - Kodi 20.2
    Miraclebox Premium Twin HD - Openvix 5.2.040 - OSCam r11532 - (Neotion CI+ CA-modul)
    Sharp Aquos 40" LED-TV LC-40LE600S

  3. #3
    Donator trugs avatar
    Reg.datum
    Nov 2003
    Inlägg
    173
    Tackad
    6 gånger
    Jag har haft problem med Com hems Netgear-modem/router där det hänger sig vid för hög belastning. Det är enkelt att trigga felet. Använd ett program som gör typ 50-60 anslutningar per sekund, t.ex. ett torrentprogram. Varje gång antalet anslutningar stack iväg så dog modemet. Jag fick även modemet utbytt men det nya hade samma problem. Efter att ha ställt om programmet till att tillåta max 6 anslutningar per sekund har modemet varit igång i månader. Jag vet inte exakt var gränsen går. Mer än 6 kanske också fungerar bra...

  4. #4
    okej, ändrar jag så jag inte blandar DHCP med statiska adresser? Skall testa utan kryptering, men är ju inte jättesugen på att övriga i huset skall kunna ta del av min uppkoppling :P Modemet är helt nytt och borde ju vara uppdaterad men skall ändå se om de finns någon ny firmware!

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss