Resultat 1 till 10 av 10

Ämne: Problem med att streama från PC till min DM 800 HD

  1. #1

    Problem med att streama från PC till min DM 800 HD

    Hej!
    Jag är nybörjare och har en har en DM800 HD och vill kunna streama mina filmer på min PC och titta på Dreamboxen.
    Dator och dreambox ligger i nätverk. Jag har haft många vänner som har varit här och provat men ingen har lyckats bra. Bilden hackar och ljudet ligger efter... (Vi har då kört VLC i boxen och på datorn)
    Filmerna är oftast Xvid filmer på typ 700mb. Vore mycket tacksam och jätteglad om någon kunde förklara enkelt och utförligt hur jag ska göra och vilka program som jag ska använda.

    Jag har
    - Hdd i dreamboxen på 500gig
    - Windows 7 i datorn

  2. #2
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Mar 2011
    Inlägg
    1 292
    Tackad
    139 gånger
    bra nätverk, senaste version av vlc i dator och dreambox och det ska funka klockrent, kika hur mycket resurser vlc förbrukar i PC under streaming, om cpu går på 100% så hackar det, men borde bara vara problem med HD mtr

  3. #3
    Hur kollar jag om det är en clone?
    Om det är en clone jag har, fungerar det att streama med den?
    Jag funderar även på att lämna bort min box till en kille som ska installera om operativet om man nu kallar det så...
    Min hänger sig ibland och man får gå fram och dra ur sladden. Den hänger sig även ibland vid uppstart.
    Vilket operativ eller jag tror det hette Gemini ska be honom installera. Ett stabilt system där det går bra att streama

  4. #4
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Mar 2011
    Inlägg
    1 292
    Tackad
    139 gånger
    priset eller installera Genuine plugin, clone eller original har ingen betydelse för streaming, men nyare image funkar bättre, vilket sim kort bör du ta reda på innan flash, brukar gå att se vid uppstart

  5. #5
    Medlem
    Reg.datum
    Apr 2010
    Inlägg
    102
    Tackad
    2 gånger
    Jag har mountat min qnap-nas i min dm800. Kan bläddra fram film-filerna och trycka play på dem och så funkar allt. Behöver inget vlc på boxen eller transcoda via vlc på datorn. Funkar inte det för er? Jag kör OpenPli.

  6. #6
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Mar 2011
    Inlägg
    1 292
    Tackad
    139 gånger
    en dm800 fixar ju bara eget mtr (TS) + mpg, testa och lägg en xvid kodad avi då blir det svart i rutan om du inte har en 800se

  7. #7
    Jag har nog inte 800 HD se.
    Min heter bara DM 800 hd
    Har en kollega som säger att min är clone.
    Senast redigerad av Jerper den 2011-11-15 klockan 00:40.

  8. #8
    Jag har både en NAS och en stationär dator som alltid är igång.
    Jag vill titta på serier och filmer... Vad jag kan utläsa så har typ alla lyckats få fart på streamingen.
    Tyvärr är jag helt kass på inställningar och nätverk!
    Finns det någonstans man man kan få en enkel och lätt förklarad beskrivning hur jag ska gå till väga?
    Typ gå till meny. Skriv in ip där. Vilka program ska jag ha m.m......

    Jag har troligen en clone DM 800HD.

    Devicename: dm800
    Enigma Version: 2010-07-21-experimental
    Image Version: Experimental 2010-07-21
    Frontprozessor Version: VNone
    Webinterface Version: 1.6.2

    Snälla, snälla hjälp mig någon
    Senast redigerad av Jerper den 2011-11-15 klockan 00:55.

  9. #9
    Medlem gimmens avatar
    Reg.datum
    Oct 2003
    Inlägg
    66
    Tackad
    2 gånger
    kolla vilken vilken image kör du i boxen?? kör du med dvdspelaren i boxen eller hur spelar du upp dom?jag kör med gp3 o gemmeni 5,10 båda funkar klockrent att strema me både inspelingar o filmer,o live sändning jag spelar upp iso format på hårdisken i boxen
    2St DB 800SE HD,GP3-DM800se-20120323-Sim2-ssl84b-by sat4fun,MG Camd 1,38+ CCamd 2,21!
    1St DB 800S HD,RamiMAHER-v-21-image-dm800hd-01-05 ,MG Camd 1,38+ CCamd 2,21

  10. #10
    Jag vet inte vad jag ska köra med.
    Vore toppen om du kunde säga vilket/vilka program jag ska köra samt hur jag ställa in dom/det.
    Jag kör fast lina på alla enheter så nätverket bör inte vara något problem.

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss