Resultat 1 till 10 av 10

Ämne: Problem med att streama från PC till min DM 800 HD

  1. #1

    Problem med att streama från PC till min DM 800 HD

    Hej!
    Jag är nybörjare och har en har en DM800 HD och vill kunna streama mina filmer på min PC och titta på Dreamboxen.
    Dator och dreambox ligger i nätverk. Jag har haft många vänner som har varit här och provat men ingen har lyckats bra. Bilden hackar och ljudet ligger efter... (Vi har då kört VLC i boxen och på datorn)
    Filmerna är oftast Xvid filmer på typ 700mb. Vore mycket tacksam och jätteglad om någon kunde förklara enkelt och utförligt hur jag ska göra och vilka program som jag ska använda.

    Jag har
    - Hdd i dreamboxen på 500gig
    - Windows 7 i datorn

  2. #2
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Mar 2011
    Inlägg
    1 292
    Tackad
    139 gånger
    bra nätverk, senaste version av vlc i dator och dreambox och det ska funka klockrent, kika hur mycket resurser vlc förbrukar i PC under streaming, om cpu går på 100% så hackar det, men borde bara vara problem med HD mtr

  3. #3
    Hur kollar jag om det är en clone?
    Om det är en clone jag har, fungerar det att streama med den?
    Jag funderar även på att lämna bort min box till en kille som ska installera om operativet om man nu kallar det så...
    Min hänger sig ibland och man får gå fram och dra ur sladden. Den hänger sig även ibland vid uppstart.
    Vilket operativ eller jag tror det hette Gemini ska be honom installera. Ett stabilt system där det går bra att streama

  4. #4
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Mar 2011
    Inlägg
    1 292
    Tackad
    139 gånger
    priset eller installera Genuine plugin, clone eller original har ingen betydelse för streaming, men nyare image funkar bättre, vilket sim kort bör du ta reda på innan flash, brukar gå att se vid uppstart

  5. #5
    Medlem
    Reg.datum
    Apr 2010
    Inlägg
    102
    Tackad
    2 gånger