Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Newbie!

  1. #1

    Newbie!

    Hej alla, jag är en nybörjare inom detta ämne.
    Jag undrar om nån kan supporta mig igenom detta ämne eller skicka värdefulla länkar..

    Har boxer men är rätt besviken på utbudet och skulle vilja utöka kanalerna.

    Tacksam för alla svar!

  2. #2
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Mar 2009
    Inlägg
    277
    Tackad
    7 gånger
    Gå in på din tv-leverantörs hemsida o beställ mer då

  3. #3
    tack calleboy, tack!!

  4. #4
    ComHit Crew
    Reg.datum
    Nov 2002
    Inlägg
    3 219
    Tackad
    14 gånger
    Ja, men vad förväntade du dig? Det går inte att få något "gratis" idag, som det gick förut genom piratkort. Enda du kan göra är att komma undan billigare, inom ditt egna hushåll, genom kortdelning. Alltså att du delar ut ditt abonnemang i hushållet till dina andra (dream)boxar. På så sätt slipper du ev tvillingabbsavgift etc.

    Du kan inte "få fler kanaler" på något sätt.

  5. #5
    Skönt att någon kan svara lite seriöst!

    Nä , jag är införstådd med att inget är grattis och att det intre räcker med att programera egna "pic-kort" som förr.
    Alltså verkar det ganska värdelöst med dreambox, och att piratebay är det bästa alternativet..

    Men får väll forska vidare om det kanske finns genvägar iafall

  6. #6
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2010
    Inlägg
    1 726
    Tackad
    105 gånger
    Kabel och Markbundet är de som har "fria" skandinaviska kanaler. Bor du nära gränsen kan du kanske få in grannlandets fria kanaler på din boxermottagare.

    Med satellit finns det inga fria, nästan inga i alla fall, kanaler. Fria kanaler finns, se här: http://www.lyngsat.com/freetv/Europe.html (Listan visar i vilket land programmen görs i och inte var de sänds från. Den informationen får du om du klicker på ett program. När du sedan klickar på "beam" ser du om det finns en möjlighet att ta emot programmet där du bor.

    Sedan får du hitta någon som med vad du vill ta emot kan förslå och sätta upp ett parabolsystem till dig. Detta gäller okrypterade kanaler.

    Vill du se krypterade kanaler gäller samma sak dom ovan, med tillägg att du får skaffa dig ett kort för att avkoda kanalen också.

  7. #7
    Seniormedlem nicolitos avatar
    Reg.datum
    Nov 2006
    Inlägg
    763
    Tackad
    50 gånger
    Att forska vidare ex på google tycker jag är en fantastisk idé.. Jag är rädd att du inte kommer hitta några genvägar här trots att kunskapen finns
    Raspberry Pi /Smargo+ reader
    Oscam server
    MOVISTAR+ Premium Extra
    Canal Digital Familjepaketet
    Vu+ Duo2 och Vu+ Solo2
    Toroidal 90-30W-1W-13E-16E-19,2E-23,5E-28,5E
    [/h]

Liknande ämnen

  1. Newbie :(
    Av Sphinxen i forum Boxer
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2003-12-06, 09:31
  2. [LÖST] Newbie fråga
    Av Ramzon i forum Boxer
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2003-12-01, 15:35
  3. [LÖST] HjÄlp,newbie Nr 1 !!!
    Av dimmi i forum Övrigt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2003-11-06, 00:43
  4. Newbie :oops:
    Av ThreeX i forum Com Hem
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2003-03-09, 19:53
  5. [LÖST] Total Newbie
    Av Jeppe i forum Övrigt
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2002-12-05, 17:45

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss