Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Newbie!

  1. #1

    Newbie!

    Hej alla, jag är en nybörjare inom detta ämne.
    Jag undrar om nån kan supporta mig igenom detta ämne eller skicka värdefulla länkar..

    Har boxer men är rätt besviken på utbudet och skulle vilja utöka kanalerna.

    Tacksam för alla svar!

  2. #2
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Mar 2009
    Inlägg
    277
    Tackad
    7 gånger
    Gå in på din tv-leverantörs hemsida o beställ mer då

  3. #3
    tack calleboy, tack!!

  4. #4
    ComHit Crew
    Reg.datum
    Nov 2002
    Inlägg
    3 219
    Tackad
    14 gånger
    Ja, men vad förväntade du dig? Det går inte att få något "gratis" idag, som det gick förut genom piratkort. Enda du kan göra är att komma undan billigare, inom ditt egna hushåll, genom kortdelning. Alltså att du delar ut ditt abonnemang i hushållet till dina andra (dream)boxar. På så sätt slipper du ev tvillingabbsavgift etc.

    Du kan inte "få fler kanaler" på något sätt.

  5. #5
    Skönt att någon kan svara lite seriöst!

    Nä , jag är införstådd med att inget är grattis och att det intre räcker med att programera egna "pic-kort" som förr.
    Alltså verkar det ganska värdelöst med dreambox, och att piratebay är det bästa alternativet..

    Men får väll forska vidare om det kanske finns genvägar iafall

  6. #6
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2010
    Inlägg
    1 726
    Tackad
    105 gånger
    Kabel och Markbundet är de som har "fria" skandinaviska kanaler. Bor du nära gränsen kan du kanske få in grannlandets fria kanaler på din boxermottagare.

    Med satellit finns det inga fria, nästan inga i alla fall, kanaler. Fria kanaler finns, se här: http://www.lyngsat.com/freetv/Europe.html (Listan visar i vilket land programmen görs i och inte var de sänds från. Den informationen får du om du klicker på ett program. När du sedan klickar på "beam" ser du om det finns en möjlighet att ta emot programmet där du bor.