Resultat 1 till 9 av 9

Ämne: Dreambox eller skybox, vilken parabol behöver jag?

  1. #1

    Dreambox eller skybox, vilken parabol behöver jag?

    Har idag ett abonnemang hos Canal digital som snart löper ut o få tänkte jag gå över o köra dreambox eller skybox, frågan är bara om jag klarar mig med den "lilla" canal digital parabolen jag har om jag vill kunna köra både cd o viasat ner i boxen?

  2. #2
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Oct 2011
    Inlägg
    195
    Tackad
    3 gånger
    Köpte min parabol för 699kr på Kjell &Co, nordenpaket komplett med allt utom kabel, finns väl till samma pris på internetsidor med men då slipper man hålla på och hämta skiten på posten.


    Funkar kanon med Viasat och Canal Digital.

  3. #3
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2010
    Inlägg
    1 726
    Tackad
    105 gånger
    Det är beroende på var du bor.

    Bor du inte alltför långt upp i landet klarar du dig troligen med samma parabol. Köp ett bra monoblock, heslt på öppet köp aå att du kan lämna tillbaka det om det inte fungerar; Med två separata LNB kan du göra lite mer finjusteringar. MEN innan du kommer till finjusteringarna skall du först få ordning på och ställt in sidmatningsarmen och LNBt för ASTRA,

    Dragonevos förslag ovan är ett bra förslag, även om jag tycker att du skall skaffa en Europaparabol. E.P. är gjord för att användas med fyra LNB, oftast är det ASTRA4 (tidigare SIRIUS), THOR. HOTBIRD och ASTRA19 som används, men det finns inget sm hindrar att några andra satellitpositioner byts ut, det finns mycket roligt därute.

    Sportfånar har mycket att hämta på andra satelliter om man nu inte måste ha svensk kommentatorer.

  4. #4
    Jag bor strax norr om Göteborg. Så då borde det funka med den parabol jag har? Om jag skall ställa in parabolen för att i första hand ta emot Canal digital o viasats kanaler kan jag på något sätt förbereda med parabolen så den är inriktad o klar när jag får boxen? Hur jag jag detta enklast isåfall? Har en hd o en vanlig canal digital box till mitt förfogande just nu.

  5. #5
    Seniormedlem nicolitos avatar
    Reg.datum
    Nov 2006
    Inlägg
    763
    Tackad
    50 gånger
    En fråga bara.... Varför ska du vänta tills abonnemanget har löpt ut? Varför inte köra på en gång
    Raspberry Pi /Smargo+ reader
    Oscam server
    MOVISTAR+ Premium Extra
    Canal Digital Familjepaketet
    Vu+ Duo2 och Vu+ Solo2
    Toroidal 90-30W-1W-13E-16E-19,2E-23,5E-28,5E
    [/h]

  6. #6
    Jo, jag skall dra igång det snart, måste ha allt klart för mig så att jag snabbt kan komma igång med det nya. Därför hade det varit kanon med någon snabb beskrivning över vad jag kan förbereda beroende på om jag skaffar en ny parabol eller behåller den befintliga.

  7. #7
    Då var det bestämt. Skyboxen beställd o levereras om ca en vecka. Vad är egentligen skillnaden på en skybox o en dreambox?
    Skall även införskaffa en ny större parabol, det blir en Norden parabol från Kjell & Co.
    Funderar på hur jag gör med inställningen av den nya parabolen? Kan jag göra så att jag ställer in den med hjälp av Canal digital boxen, så att jag ser till att få så bra signal som möjligt på den boxen med den nya parabolen?

  8. #8
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Oct 2011
    Inlägg
    195
    Tackad
    3 gånger
    Jag köpte även den billigaste sat beepern från Kjell &Co typ 149kr den funkade jäkligt bra för det priset, lätt att ställa in och skruva fast allt då man tjöt som satan då man hade bra signal =)

  9. #9
    Blev till att använda sig av äldsta dottern som via mobil fick meddela styrka. Blev kanon i slutänden!

Liknande ämnen

  1. Vilken dreambox bör jag välja?
    Av JockeK i forum Dreambox
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2011-11-08, 00:49
  2. Svar: 21
    Senaste inlägg: 2010-09-02, 20:23
  3. Vilken dreambox skall jag köpa
    Av putte650 i forum Dreambox
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2010-01-06, 23:31
  4. Svar: 6
    Senaste inlägg: 2005-08-18, 11:32
  5. Hur stor parabol behöver jag?
    Av mdredfox8 i forum Canal Digital
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2004-06-03, 14:52

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss