Sidan 2 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista
Resultat 11 till 20 av 31

Ämne: "Denna kanal kunde inte hittas!" DM-500 C med ComHem

  1. #11
    Skönt att det går att lösa, nu får ni bara berätta hur och vad man ska göra för en stackare som är helt ny i Dreamboxvärlden.

    Tack på förhand!

  2. #12
    sm0kie
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Clementin80 Visa inlägg
    Allt funkar kanon i Jönköping med original box och kort.. Dom har lagt om kanalerna totalt. Det kommer även ske i resten av Sverige..
    Men redan har jag löst det!
    Frekvenserna dom använde innan hittar endast ca 88 kanaler på en HD box. Man får gå in trixxa lite så hittar den nästan alla! Sitter fortfarande o letar dock efter TV6, lite barnkanaler o nån canal+ sport kanal samt TV1000 Family
    Så är antagligen en frekvens jag inte hittat..
    Kan inte du ladda upp din cables.xml lista då? Så jag kan kopiera frekvenserna rakt av? Har ingen HD-box för ComHem så jag kan inte "cable-scan" utan måste köra in allt manuellt - vore tacksam om du laddade upp det.

  3. #13
    Om någon sitter inne med en lösning måste ni ju posta här, kom igen nu!

  4. #14
    Någon räddare i nöden som sitter på en frekvenslista för Jönköping. Gör er röst hörd här. Vore en härlig present faktiskt.. Lär ju inte dröja länge innan det kommer en lösning på detta för DM500. Speciellt inte när paniken börjar spria sig till andra områden utanför Jönköping och fler blir drabbade.

  5. #15
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2010
    Inlägg
    1 726
    Tackad
    105 gånger
    Det är väl bara att stoppa in kortet i originalboxen tills dess att lösningar dyker upp så kan ni se på spåret på TV i kväll.

  6. #16
    Färsking
    Reg.datum
    Nov 2011
    Ort
    Jönköping
    Inlägg
    2
    SUCK!
    Tror ni det kommer komma en lösning för DM500?!

    @Clementin80: Var det bara BS eller har du en lösning, varför isf inte dela med sig?!

  7. #17
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Jag förstår inte heller alla gamar som får panik i denna tråden?
    Uppenbarligen har de inga egna programkort och inga egna originalboxar? I så fall hade det ju inte varit något problem?
    Utan troligen har de köpt en "färdigconfad" dreambox av nån ljusskygg typ som sysslar med illegal cardsharing. Sedan tror de att trots allt vad som står i reglerna för detta forum ska vi rycka ut för att hjälpa dem...?
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  8. #18
    Färsking
    Reg.datum
    Nov 2011
    Ort
    Jönköping
    Inlägg
    2
    Helt rätt Atomized, nej jag har ingen originalbox.
    Varför ha original när hela syftet med DB ändå är att man vill ha det billiga alternativet.

    Forum är ju till för att sprida ord och i detta fallet så efterfrågas hjälp...

    Tråkigt när medmänniskor inte vill hjälpa andra, bland annat därför det finns krig som bara fortgår ute i världen!!!

  9. #19
    Färsking
    Reg.datum
    Mar 2008
    Inlägg
    4
    Tackad
    1 gånger
    På Dreambox 600 går det bra att göra en ny kanalsökning. Då hittar den alla kanaler. Iaf med Gemini-image. Däremot med 500C går det inte alls, hittar cirka 40 kanaler. Har även provat att editera cables.xml-filen för att den ska söka igenom fler frekvenser, men nej ingen lycka.

    På min HTPC med DVBViewer hittar den också alla kanaler. Har testat att mata in bild/ljud PID manuellt (som jag kan få ut i DVBViewer), men det går inte heller.

  10. #20
    Det är roligt att läsa om paniken här runt om som många har.. Är det många som ringer er o tjatar att det inte funkar? Som betalt er stora pengar för att ha det fungerande?

    Grejjen är att dom flyttat över mycket till QAM256 och inversion
    Varför dom uppgraderat till QAM256 bandet är vad jag hört ryktes väg för dom monterat digitala switchar i hushållen.
    Så snart är det antagligen bye bye comhem.. Dom digitala switcharna innebär dom kan styra vilka hushåll som ska ha signal o inte..
    sen är frågan om det går styra olika frekvenser eller på/av. men detta är bara ryktes.. ska fråga en intern om lite info nån dag!
    Senast redigerad av Clementin80 den 2011-11-26 klockan 18:40.

Liknande ämnen

  1. Omkopplare: denna kanal kunde ej hittas
    Av Grizzly76 i forum Com Hem
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-09-17, 16:20
  2. "Denna kanal kunde inte hittas!"
    Av ZLASK i forum Com Hem
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-11-26, 18:53
  3. Denna kanal kunde inte hittas
    Av Spidde i forum Dreambox
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2006-12-05, 13:04
  4. Svar: 5
    Senaste inlägg: 2005-08-24, 05:31
  5. hur få bort "denna kanal kunde in avkodas"?
    Av James Bond i forum Dreambox
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2005-07-18, 07:41

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss