Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Hur någorlunda enkelt komma åt intressanta utlandska kanaler?

  1. #1
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jan 2006
    Ort
    Värmland
    Inlägg
    362
    Tackad
    5 gånger

    Hur någorlunda enkelt komma åt intressanta utlandska kanaler?

    Det jag är intresserad av är alltså intressanta utländska kanaler som jag kan ta del av via dreamboxen. Tänker närmast på FTA-kanaler + kanaler krypterade i något gammaldags krypteringssystem, typ Viaccess 2,3, Nagravision eller annat system. Nu menar jag kanaler som är tillgängliga utan extra yttre cam. Dom ska helst ligga under Thor, Astra (Eurobird ...), Hotbird eller Astra 1, 19,2E.

    När man gör en gängse kanalinstallation och hittar kanske en 4000 kanaler. Då tar det en rundlig tid, om man även vill komma åt vilka kanaler, utöver t ex Cd utbud, som kan vara intressanta. Det går i o f s att gå in på King Of Sat och se vad kanalerna har för tema, men även den vägen känns alltför omständlig ...

    Har också för mig att t ex NRK 1 och 2 (bra vid bl a längdskidåkning) och DR1 och DR2, ska kunna tas in med rätt cam? Intressanta gratis HD-kanaler är ytterligare något. Här finns bl a vissa tyska. Har googlat en del, utan att finna var jag är ute efter.


    PS: Känner mig osäker på om den här tråden hamnat i rätt delforum. Vid fel fixar säkert moderator den biten.
    Ha der så bra!

    Carl Hamilton: "Stress - vi har för mycket att tänka på eller för litet att tänka med."

    Dreamboxar, VU+Zero plus några boxar för IPTV
    Paraboler: 1 parabol för Thor och Sirius och 1 parabol Hotbird + Astra 19,2E

  2. #2
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Mar 2011
    Inlägg
    1 292
    Tackad
    139 gånger
    scam fixar nrk 1-2 i hd i övrigt kan du ju söka manuellt (transponder) lyngsat har länk för fria kanaler per land
    denna för sverige http://www.lyngsat.com/freetv/Sweden.html

  3. #3
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jan 2006
    Ort
    Värmland
    Inlägg
    362
    Tackad
    5 gånger
    Tack! De norska i hd till och med ...

    Lyngsat var det rätt många år sedan jag besökte. De få gånger jag sökt har det blivit hos King of sat.
    Senast redigerad av Hexantrop den 2011-12-01 klockan 22:23.
    Ha der så bra!

    Carl Hamilton: "Stress - vi har för mycket att tänka på eller för litet att tänka med."

    Dreamboxar, VU+Zero plus några boxar för IPTV
    Paraboler: 1 parabol för Thor och Sirius och 1 parabol Hotbird + Astra 19,2E

Liknande ämnen

  1. Intressanta kanaler både i och utanför 1W-19Ö?
    Av johansjostrand i forum Övrigt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-01-31, 09:08
  2. Streamar DVD, men hur komma åt DVD-menyer?
    Av The Orb i forum Dreambox
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-04-16, 08:27
  3. enkelt gk editor??
    Av Svenljungaz i forum Viasat
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2004-02-05, 20:20
  4. Det är inte så enkelt....
    Av StIvan i forum Com Hem
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2003-12-16, 16:36
  5. Svar: 3
    Senaste inlägg: 2003-04-20, 07:29

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss