Sidan 1 av 4 123 ... SistaSista
Resultat 1 till 10 av 31

Ämne: "Denna kanal kunde inte hittas!" DM-500 C med ComHem

  1. #1

    Hittar inte kanaler efter omläggning av ComHem

    Efter dagens kanalomläggning (comhem.se/kanalomlaggning) hittar jag bara vissa kanaler när jag gör en ny kanalsökning (VH1, SF Kanalen och de fria kanalerna).

    "Vår digitala kanalomläggning börjar i Jönköping, Huskvarna och Nässjö den 24 november. Vi kommer sedan fortsätta omläggningen på övriga orter efter årsskiftet."

    Jag har en Dreambox DM-500 C alltså kabel tv.

    Jag kör en automatisk transpondersökning som jag alltid gjort innan men nu får jag bara "Denna kanal kunde inte hittas!"

    Någon som kan hjälpa mig?

  2. #2
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2010
    Inlägg
    1 726
    Tackad
    105 gånger
    Sök efter en ny kanallista.

    Antar att du får titta på ComHems hemsida och manuellt söka efter kanalerna med parametrar från CHs hemsida.

  3. #3
    Hittade detta och har redan försökt att göra en manuell transpondersökning med dessa inställningar:
    http://kundservice.comhem.com/%28S%2...idePageID=1313
    Dock hittar jag inte var jag ska skriva i nätverks ID i min box?

    Jag är helt grön på detta har bara fått boxen av en polare

    Det konstiga är att jag kan bläddra till kanalerna och se EPG med pågående program men får ändå bara svart bild och "Denna kanal kunde inte hittas!".
    Senast redigerad av Fatfuture den 2011-11-24 klockan 22:04.

  4. #4

    "Denna kanal kunde inte hittas!" DM-500 C med ComHem

    Hej på er, tror detta kan vara ett problem med boxen så postar här.

    Efter dagens kanalomläggning i området (comhem.se/kanalomlaggning) hittar jag bara vissa kanaler när jag gör en ny kanalsökning (VH1, SF Kanalen och de fria kanalerna).

    "Vår digitala kanalomläggning börjar i Jönköping, Huskvarna och Nässjö den 24 november. Vi kommer sedan fortsätta omläggningen på övriga orter efter årsskiftet."

    Jag har en Dreambox DM-500 C alltså kabel tv.

    Jag kör en automatisk transpondersökning som jag alltid gjort innan men nu får jag bara "Denna kanal kunde inte hittas!"

    Hittade detta och har redan försökt att göra en manuell transpondersökning med dessa inställningar:
    http://kundservice.comhem.com/%28S%2...idePageID=1313
    Dock hittar jag inte var jag ska skriva i nätverks ID i min box?

    Jag är helt grön på detta har bara fått boxen av en polare

    Det konstiga är att jag kan bläddra till kanalerna och se EPG med pågående program men får ändå bara svart bild och "Denna kanal kunde inte hittas!".

    All hjälp uppskattas!!

  5. #5
    Tillfälligt slut för cardsharing i Jönköping området nu då..
    resten av sverige nästa år???
    Någon som har ett bra DVB-C scanning program som scannar alla frekvenser som finns?
    Även andra bra tips på att ta reda på frekvenserna som behövs?

  6. #6
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Jag ser att du är ny användare på forumet. Du kanske skulle börja med att läsa reglerna. Det är inte tillåtet att ställa samma fråga i flera olika trådar som du har gjort:
    http://www.comhit.net/search.php?searchid=502686

    Kan du tänka dig vilken röra det skulle bli här om all postade dubbla exemplar av sina frågor?

    Sedan vad gäller din fråga:
    Fungerar det att se på kanalerna med programkortet i din ComHem originalbox? Kör du ditt programkort direkt i Dreamboxen eller har du en egen kortserver?

    Om du får in kanalerna och ser EPG:n men det ändå är svart bild så låter som att det är problem med avkodningen.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  7. #7
    ComHit Crew
    Reg.datum
    Nov 2002
    Inlägg
    3 219
    Tackad
    14 gånger
    Sammanfogade ämnena. Ingen korspostning nästa gång, tack.

  8. #8
    Ber om ursäkt, hade lite panik där igår.

    Jag har tyvärr inte tillgång till kortet just nu.
    Ligger problemet i att boxen inte hittar de nya frekvenserna eller något annat?
    Det konstiga är att jag får in vissa kodade kanaler som SF-Kanalen, VH-1 och några till.

  9. #9
    sm0kie
    Gäst
    Har samma problem, Jönköping område. Får in endast 30-tal kanaler från vanliga 200 som skannas in normalt. Jag antar att min DM inte har dom rätta frekvenserna för resten av kanalerna i sin service-lista. Någon som sitter på nya frekvenser så man kan söka manuellt? (Endast Jönköping dock. Ringde till en polare i Sthlm och han hade allt via sin DM utan några problem).

  10. #10
    Allt funkar kanon i Jönköping med original box och kort.. Dom har lagt om kanalerna totalt. Det kommer även ske i resten av Sverige..
    Men redan har jag löst det!
    Frekvenserna dom använde innan hittar endast ca 88 kanaler på en HD box. Man får gå in trixxa lite så hittar den nästan alla! Sitter fortfarande o letar dock efter TV6, lite barnkanaler o nån canal+ sport kanal samt TV1000 Family
    Så är antagligen en frekvens jag inte hittat..

Liknande ämnen

  1. Omkopplare: denna kanal kunde ej hittas
    Av Grizzly76 i forum Com Hem
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-09-17, 17:20
  2. "Denna kanal kunde inte hittas!"
    Av ZLASK i forum Com Hem
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-11-26, 19:53
  3. Denna kanal kunde inte hittas
    Av Spidde i forum Dreambox
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2006-12-05, 14:04
  4. Svar: 5
    Senaste inlägg: 2005-08-24, 06:31
  5. hur få bort "denna kanal kunde in avkodas"?
    Av James Bond i forum Dreambox
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2005-07-18, 08:41

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss