Resultat 1 till 10 av 10

Ämne: Dreambox 500hd ljudet försvinner på samtliga kanaler samt lite andra problem

  1. #1

    Dreambox 500hd ljudet försvinner på samtliga kanaler samt lite andra problem

    Använder mig av ett dreambox 500hd. Problemet jag har är framförallt när jag skiftar kanal flitigt försvinner ljudet helt. För att återfå ljudet blir jag tvungen att nolla strömmen helt till dreamboxet. Det händer däremot inte om jag enbart ser på en och samma kanal, då finns ljudet med hela tiden.

    Mitt andra problem är att om jag stänger av dreamboxet via fjärrkontrollen går den inte att
    slå på igen via fjärren. Blir då tvungen att nolla dreamboxet för att kunna få igång det igen.

  2. #2
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 061
    Tackad
    310 gånger
    Hmmm.

    Klon -> Då ska det vara så.

    Image ?
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

  3. #3
    Hittade denna tråden.
    Jag har samma problem med min orginal Dm 500hd
    Kör med newnigma2.
    Har testat med att återställa den men det hjälper inte.
    Tacksam för hjälp.

  4. #4
    Medlem
    Reg.datum
    Oct 2010
    Inlägg
    78
    Tackad
    4 gånger
    Citat Ursprungligen postat av matkoh Visa inlägg
    Hmmm.

    Klon -> Då ska det vara så.

    Image ?
    Fan vad du tjatar och uppehåller myten om att orginal alltid är bättre än klon, det där felet uppträder ibland på min orginal 500HD också, det är snarare problem med vilken image man använder.
    Mina problem försvann när jag bytte till Open Pli.

    När det gäller boxar så tycker jag till och med att Sunray sr4 är ett bättre alternativ än en orginal 800hdse, bortsett från att priset är mindre än hälften så får man dessutom 3 i 1 tuner.
    Det enda som talar till orginalets fördel är att fjärrkontrollen är stabilare.
    Senast redigerad av cloggs den 2012-02-21 klockan 16:38.
    | Vu+ Solo 4K Open Pli 6 |

  5. #5
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Sep 2003
    Inlägg
    372
    Tackad
    12 gånger
    Har också denna box org upplever ej dessa problem

  6. #6
    OK.. Det konstiga är att det inte går att starta om den, då hänger den sig och man får bryta strömmen för att få igång den igen.

    Sent from my Galaxy Nexus using Tapatalk

  7. #7
    Får flasha om den från början igen det kanske hjälper. Fler tips mottages tacksamt.

    Sent from my Galaxy Nexus using Tapatalk

  8. #8
    Lite uppdatering. Har flashat om det hjälpte inte. Kör jag med scart så förvinner inte ljudet när jag zappar.
    Är det verkligen ingen som har samma problem?

  9. #9
    Jo jag har det, men jag har ingen lösning på problemet.

    Jag börjar tro det är routern som är problemet, ska skaffa mig en ny så får jag se om det hjälper!

    Skriv gärna om du hittar en lösning, sambon kommer snart strypa mig när hon får starta om den hela tiden.

  10. #10

    Löste

    Citat Ursprungligen postat av Klange Visa inlägg
    Jo jag har det, men jag har ingen lösning på problemet.Jag börjar tro det är routern som är problemet, ska skaffa mig en ny så får jag se om det hjälper!Skriv gärna om du hittar en lösning, sambon kommer snart strypa mig när hon får starta om den hela tiden.
    Det med att lägga in en annan img (LT) inga problem med ljudet nu med hdmi. Dock får jag inte in cccam ,men det löser väl sig snart.

Liknande ämnen

  1. Ljudet försvinner....
    Av thecheater i forum Com Hem
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2011-10-09, 17:58
  2. Ljudet försvinner
    Av BenkeBus i forum Dreambox
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2010-04-08, 17:31
  3. Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-11-29, 18:19
  4. Finns det Andra filmkanaler än Canal+ samt Tv1000
    Av Viaconakrypt i forum Övrigt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2003-11-06, 16:22

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss