Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Streama TV fr Az:an till iPhone, iPad, iPod Touch! Här är appen!

  1. #1
    Medlem
    Reg.datum
    May 2006
    Inlägg
    59
    Tackad
    1 gånger

    Streama TV fr Az:an till iPhone, iPad, iPod Touch! Här är appen!

    Ni med iPhone måste testa denna app, om ni inte redan har den. Eller liknande!
    Man streamar bild och ljud från Az:an med Enigma 2 på till telefonen!!!
    Den är egentligen för Dreamboxar, men funkar på de flesta Enigma-maskiner! Appen heter "Dreambox Live", och är utvecklad av Marcel Stegmann! Finns både i Appstore och i Installous.
    Finns säkert till Android med, vet ej!

    Min polare med en DM8000 med flera tuners, streamar en kanal på luren, medan övriga familjen kollar annat på TV:n!!

    Användbart?: Antagligen!
    Kul grej?: Definitivt !!

  2. #2
    Behöver man Trådlös Dongel eller funkar det även trådbundet att överföra till Ipad ex. ?

  3. #3
    Medlem
    Reg.datum
    May 2006
    Inlägg
    59
    Tackad
    1 gånger
    Jag har kör tråd till AZ.an, trådlöst via router till iPhone. Bör väl vara samma till iPad?! Via routern, alltså!

  4. #4
    Hej, låter mkt bra. Har provat lite, men får det inte att fungera. Kan du posta de inställningar du gjorde när du la till boxen i paddan i settings på Dreambox live. Får upp min DM500 utan problem.

Liknande ämnen

  1. Streama till iPhone
    Av Stenzolid i forum Dreambox
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2010-07-23, 10:32
  2. Stream till iPhone eller iPod Touch
    Av Comdit i forum Dreambox
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2010-05-08, 09:21

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss