Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 20 av 20

Ämne: Ny Cuberevo 250HD

  1. #11
    Tjena,
    Vad rekomederar du för box om jag vill ha dubbla kortläsare?
    Boxen jag köpte senast är av samma modell jag redan har, men denna har extern strömdel och det verkar ju ställa till det en hel del.
    Jag kör en image från Sifteam sedan tidigare och det verkar ju inte gå att få till riktigt på samma sätt med denna box.hmm..

  2. #12
    Jag gissar att denna http://dreambox.sifteam.eu/index.php?dir=9000HD/r13791/
    inte går att döpa om till USB_update.img och bara plugga in och be en bön

  3. #13
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Citat Ursprungligen postat av jonas36 Visa inlägg
    Jag gissar att denna http://dreambox.sifteam.eu/index.php?dir=9000HD/r13791/
    inte går att döpa om till USB_update.img och bara plugga in och be en bön
    Om du från den länken laddar hem filen 250-usb_update.tar.gz som är för 250HD och packar upp den så kommer du inuti att hitta en usb_update.img som du kan flasha på din box.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  4. #14
    hej,
    Det ser ut som den heter 250-usb_update.tar.gz även den som ligger i mappen..

  5. #15
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Citat Ursprungligen postat av jonas36 Visa inlägg
    Tjena,
    Vad rekomederar du för box om jag vill ha dubbla kortläsare?
    Boxen jag köpte senast är av samma modell jag redan har, men denna har extern strömdel och det verkar ju ställa till det en hel del.
    Jag kör en image från Sifteam sedan tidigare och det verkar ju inte gå att få till riktigt på samma sätt med denna box.hmm..
    Jag är ingen expert på CubeRevos alla modeller. Jag har bara provat min egen IPBox 900HD som är samma sak som den ursprungliga CubeRevon fast tillverkad under annat namn.

    Själv kör jag aldrig programkorten direkt i boxarna utan jag har en dedikerad kortserver i form av en (numera mycket liten) dator. (Läs tråden om Seagate Dockstar om du är intresserad av hur jag har gjort.) En av fördelarna med att ha en separat kortserver är just att det är enkelt att hänga på fler kortläsare.

    Men om du ska ha två boxar i hushållet skulle du också kunna göra så att du har det ena kortet i den ena boxen och det andra kortet i den andra boxen. Sedan får varje box dela med sig av sitt kort till den andra boxen. På så vis kan du ha t.ex. både Viasat och CD i båda boxarna utan någon speciell kortserver.
    Senast redigerad av atomized den 2011-12-04 klockan 21:01.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  6. #16
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Citat Ursprungligen postat av jonas36 Visa inlägg
    hej,
    Det ser ut som den heter 250-usb_update.tar.gz även den som ligger i mappen..
    Om du packar upp 250-usb_update.tar.gz så finns inuti den 250-usb_update.tar. Och om du packar upp den så finns inuti en usb_update.img som du kan flasha på din box...
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  7. #17
    Haha, titta där

  8. #18
    Hej, nu verkar det som det går som jag vill
    Vad krävs för att få svensk text, är det någon plugin jag behöver ? om.. hur ?

  9. #19
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Vet inte. Det var så länge sedan jag körde en DGS-baserad image så jag kommer inte ihåg...
    Men jag antar att det finns något i menyerna? Det brukar finnas Language eller Subtitles eller något liknande. Sedan har du en subtitles knapp längst ner till höger på fjärrkontrollen, vad händer om du trycker på den?
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  10. #20
    Tjena tjena,
    För utmaningens skull ville jag börja om från början, det fungerar så långt till det verkar som jag kontakt med Serven.
    Mgcamd 1.35 provar jag med.
    När jag trycker "grön" och ecm så kommer det inte upp någon information - det är blankt. kan jag logga in via Telnet och kolla något program ? vad skall jag göra ?

Liknande ämnen

  1. login till enigma2 på 250hd/91hd
    Av mr_richard i forum DGStation
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-10-30, 15:53
  2. Problem att flasha 250hd
    Av crutonic i forum DGStation
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2011-10-12, 21:17
  3. Fläkt till cuberevo 250hd
    Av Najze i forum DGStation
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-09-05, 20:49
  4. vart hittar man motsvarande db400.dat i 250hd?
    Av mr_richard i forum DGStation
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-08-24, 21:53
  5. DgStation CUbeReVo
    Av blixten i forum Övriga mottagare
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-12-14, 12:29

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss