Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: comhems cisco epc2425??

  1. #1

    comhems cisco epc2425??

    hoppas på lite expert hjälp då jag själv är helt novice!!! har precis flyttat och valt com hem som bredbandsleverantör (kabel), fick hem mitt modem idag (cisco epc2425) och tänkte koppla upp modemet till min dreambox. problemet är att det bara finns en kontakt på baksidan av modemet, kopplar ju in internet anslutningen på den kontakten i modemet. hur kopplar jag då in min dreambox mot detta modem? eller är det helt enkelt så att jag måste skaffa ett annat modem med 2 st sådana kontakter på, eller finns det någon kontakt man kan köpa som splittar upp 2 st kontakter på modemet? mvh christian

  2. #2
    Vad är det för kontakt du pratar om, jag tittar nu på en bild av modemet. Det finns 2 för telefon, fyra

    för ethernet, och en där du ska koppla in "antennkabel" ( det tredje mittenhålet i väggen ).

    Sen kopplar du in din antenn till dreamboxen via det vänsta eller högra

    utaget i väggen, det märkt TV.

  3. #3
    hade helt enkelt inte tänkt till riktigt innan jag bad om hjälp här...ber om ursäkt. blev lite konfunderad av att jag ju gick med "antennkabeln" rakt in i dreamboxen innan jag flyttade. hade bredbandsbolaget då. men jag kopplar då alltså "vanliga" antennuttaget i vägen direkt till tv:n då? ber om ursäkt för ett dåligt genomtänkt inlägg...christian

  4. #4
    Medlem
    Reg.datum
    Feb 2010
    Inlägg
    40
    Tackad
    1 gånger
    Antennsladden kopplas i boxen. Sedan en TP-kabel från boxen till modemet.

Liknande ämnen

  1. ComHems boxar
    Av bisterfinnen i forum Com Hem
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2005-03-11, 01:05
  2. Comhems utbud
    Av seppo i forum Com Hem
    Svar: 25
    Senaste inlägg: 2005-01-02, 10:37
  3. COMHEMs bluff
    Av ManOnTheMoon i forum Com Hem
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2004-12-08, 21:47
  4. comhems bredband?
    Av offndr i forum Com Hem
    Svar: 27
    Senaste inlägg: 2004-02-04, 07:38
  5. comhems fildelningsspårning!??
    Av smirnov i forum Com Hem
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2003-12-15, 17:05

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss