Sidan 2 av 5 FörstaFörsta 1234 ... SistaSista
Resultat 11 till 20 av 42

Ämne: dm800hd från mydalle råd please.

  1. #11
    Medlem
    Reg.datum
    Jan 2010
    Inlägg
    62
    Tackad
    1 gånger
    Citat Ursprungligen postat av crille44 Visa inlägg
    lägg på några kroner och köp en 800SE clone, klockren fläkt på den (ljudlös) + snabbare CPU + stort mediastöd + dubbla kortläsare

    SIM kort är typ lås från DMM alltså simkort och bootloader hör ihop, gäller även på originalboxar, flashar man fel bootloader på en äkta så får man samma cas error, har en 800hd clone + 800hd se och är grymt nöjd med båda, bara kört original förut, men jag tänker inte mata gridiga tyskar med mer pengar, faan sänk priset så slipper dom cloner
    Jag kör också med en klon DM800HD idag och tänkte kolla med dig om du tycker det är värt att sälja den och lägga till några hundra för att få en DM800SE istället? Eller ska jag köra på med min DM800 till den självdör

  2. #12
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Mar 2011
    Inlägg
    1 292
    Tackad
    139 gånger
    om du har behov av att köra divx, xvid från datorns hdd vilket jag gör nästan varje dag, har en mountad share på putern dit torrents filerna går och kör dom rakt av från dm800hdse, och grym bild blir det.

  3. #13
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jan 2010
    Inlägg
    184
    Tackad
    3 gånger
    Tack alla för all information och hjälp och behöver gärna mera info framöver

    Jag tycker också att matkoh bara snackar skit, set i andras inlägg om cloner också. Tycker du inte om cloner så låt bli att skriva. Tycker själv att dm tar ut lite väl mycket i vinst och andra sidan så tillåter inte min ekonomi någon dyrare box just nu, eller någon box alls.

    Efter den information jag har fått från er så har jag fått en klarare bild av dm800 hd. Det verkar inte så jäkla krångligt ändå. så när jag får den då kan jag bara byta fläkt. Det verkar som att byta en processor fläkt i datorn. ingen lödning och sånt. Som wildone påstod så kommer den med gemini och cccam installerat. Vill man så kan man bara ladda hem en patchad image med inbyggd cccam. Vad jag har läst i forumet om kina cloner så var det många som klagade på deras tuner i dm800se. Men vad jag förstår så har inte den problemet i DM800 HD Bootload 82# PVR Satellite Receiver with SIM 2.01 NEW ALPS M Tuner För löda och sånt kan man ju inte. Så det är bara fläkten man behöver brottas med annars så funkar dem övrigt. Men livslängden är väl typ ungefär det samma fast det är clone. Läste att originala dm500hd krånglar också mycket i dagsläget.

    Har just nu dm500 clone som jag hämtade gemini med inbyggd cccam. Hade svårt att installera cccam mauellt och då hittade man en med inbyggd. så lite basic kunskaper har man tex. ftp.

    Ni som har en dm800se och en dm800hd. märker ni något på bildkvaliteten fast den kör via dvi. Tänkte senare streama från boxen till projektor via xbmc.

    Har även kikat på nätet efter en vu+ solo som är hdbox med enigma2 och kostar 2000 kr original. svårt val. dm800 är dock lite billigare om den kommer i perfekt skick, vilket NÄSTAN alla boxar gör hoppas jag och om man slipper tullen.

    många har skrivit att man ska ta EU EX som frakt. då slipper man tull är det nästan alltid så eller är det några som åkt på tullen här i forumet. EU ex lämnar dem till dörren eller?
    Sen var den en snäll själ till som rekommenderade Hongkong Fedex som är billigaste alternativet och kommer via Paris. Slipper man tullen då eller risken är väldigt liten eller? Själv bor man i uppsala. Kör dem hem till dörren?

  4. #14
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jan 2010
    Inlägg
    184
    Tackad
    3 gånger
    Ni som åkt på tull hur mycket fick ni betala för dm800hd pvr?

  5. #15
    Medlem
    Reg.datum
    Jan 2010
    Inlägg
    62
    Tackad
    1 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Boomerang Visa inlägg
    Ni som åkt på tull hur mycket fick ni betala för dm800hd pvr?
    Kör på EUEXP så slipper du tull

  6. #16
    ComHit Crew wildones avatar
    Reg.datum
    Jan 2004
    Inlägg
    1 484
    Tackad
    62 gånger
    Har inte åkt på tull själv, men de jag hört om har fått betala runt 250-300 i tullavgift
    Multitasking means screwing up several things at once.


  7. #17
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jan 2010
    Inlägg
    184
    Tackad
    3 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Axan Visa inlägg
    Kör på EUEXP så slipper du tull

    Är det verkligen så lätt att slippa tull om man kör på EUEXP. Kollar inte tullen då på grejerna eller?
    Om man kör på EUEXP. kör dem hem grejerna eller? spelar ingen roll för mig om man får hämta på postställe....

  8. #18
    ComHit Crew wildones avatar
    Reg.datum
    Jan 2004
    Inlägg
    1 484
    Tackad
    62 gånger
    EUEXP skickas via England och packas om där, så nej de blir "tullbefriade" - hemkörning till dörr ingår i priset även om min bervbärare aldrig hittar till min dörr så jag får en lapp i brevlådan iaf (lantbrevbärare är laaata) , dock kan leveranstiden vara typ 3 veckor
    Multitasking means screwing up several things at once.


  9. #19
    Medlem
    Reg.datum
    Jan 2010
    Inlägg
    62
    Tackad
    1 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Boomerang Visa inlägg
    Är det verkligen så lätt att slippa tull om man kör på EUEXP. Kollar inte tullen då på grejerna eller?
    Om man kör på EUEXP. kör dem hem grejerna eller? spelar ingen roll för mig om man får hämta på postställe....
    Kommer inte ihåg om dem kör hem eller inte. Ang EUEXP så går paketet till London först och sen till Sverige. Tullen tror då att det kommer från London och därmed ingen tull. Nu ska vi inte säga att det är helt riskfritt, men betydligare mindre risk än med tex DHL.
    Senast redigerad av Axan den 2011-12-13 klockan 20:20. Anledning: Såg att Wildone var snabbare :)

  10. #20
    ComHit Crew wildones avatar
    Reg.datum
    Jan 2004
    Inlägg
    1 484
    Tackad
    62 gånger
    mjoo det är riskfritt att DU åker på tull i Sverige, däremot vet jag inte hur brittiska tullen arbetar gentemot mottagaren i GB
    Multitasking means screwing up several things at once.


Liknande ämnen

  1. Dreambox via MYDALLE till COMHEM
    Av mrmomeni i forum Dreambox
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2011-10-14, 17:55
  2. Film från datorn till Tv, via en DM800HD Se
    Av Tattisator i forum Dreambox
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-10-06, 22:39
  3. Beställa ifrån mydalle?
    Av Dinkan i forum Dreambox
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2010-06-23, 10:45
  4. Iso-filer från nätverks hdd på DM800hd
    Av Jgarn i forum Dreambox
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2010-01-06, 21:21
  5. Ladda ner tester från Råd & Rön
    Av Johan i forum Övrigt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-08-28, 13:16

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss