Citat Ursprungligen postat av wildone Visa inlägg
Extern hdd via e-sata fungerar bra, likaså med vanligt usb-minne, intern HDD fungerar utmärkt men då måste..måste du sätta dit annan kylning.

USB hårddisk fungerar säkerligen ..men då måste den nog ha extern strömmatning också.
Har för mig att 1 timme HD tar ca 1 GB utrymme. Har precis tömt min disk så jag är lite osäker där. Har en intern 320 GB och det har då aldrig tagit slut =)
En timme HD inspelning på boxen tar mycket mer än 1 GB , gissar på det fyrdubbla minst

Citat Ursprungligen postat av Boomerang Visa inlägg
Tack Wildone, dina svar är alltid uppskattad

Vilken typ av kylning behöver jag om man monterar en intern? räcker det inte med att byta ut fläkten mot 3 dollars fläkt som mydalle har.

Vilket format kör ni diskarna med? fat32?

Förstod inte riktigt det där med e-sata. sata diskar känner jag till men e-sata förstod inte. men vanlig usb minne går alltså inte att ha, eller behöver jag koppla någonting i usb minnet för att få det att fungera. För vanlig 2,5 tum usb hårddisk hade jag flera av, men verkar att utan egen ström försörjning är det svårt.
E-sata är bara ett gränssnitt precis som USB, så du kan ansluta din vanliga sata disk till boxen via E-sata finns adaptrar som denna http://www.webhallen.com/hardvara/77...ter_kabel_1.8m