Resultat 1 till 10 av 42

Ämne: dm800hd från mydalle råd please.

Hybridvisning

Föregående inlägg Föregående inlägg   Nästa inlägg Nästa inlägg
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jan 2010
    Tackad
    3 gånger
    Tack Wildone, dina svar är alltid uppskattad

Vilken typ av kylning behöver jag om man monterar en intern? räcker det inte med att byta ut fläkten mot 3 dollars fläkt som mydalle har.

Vilket format kör ni diskarna med? fat32?

Förstod inte riktigt det där med e-sata. sata diskar känner jag till men e-sata förstod inte. men vanlig usb minne går alltså inte att ha, eller behöver jag koppla någonting i usb minnet för att få det att fungera. För vanlig 2,5 tum usb hårddisk hade jag flera av, men verkar att utan egen ström försörjning är det svårt.

Donator sleddogs avatar
    Reg.datum
    Oct 2009
    Tackad
    21 gånger
    Citat Ursprungligen postat av wildone Visa inlägg
    Extern hdd via e-sata fungerar bra, likaså med vanligt usb-minne, intern HDD fungerar utmärkt men då måste..måste du sätta dit annan kylning.

USB hårddisk fungerar säkerligen ..men då måste den nog ha extern strömmatning också.
    Har för mig att 1 timme HD tar ca 1 GB utrymme. Har precis tömt min disk så jag är lite osäker där. Har en intern 320 GB och det har då aldrig tagit slut =)
    En timme HD inspelning på boxen tar mycket mer än 1 GB , gissar på det fyrdubbla minst

Citat Ursprungligen postat av Boomerang Visa inlägg
    Tack Wildone, dina svar är alltid uppskattad

Vilken typ av kylning behöver jag om man monterar en intern? räcker det inte med att byta ut fläkten mot 3 dollars fläkt som mydalle har.

Vilket format kör ni diskarna med? fat32?

Förstod inte riktigt det där med e-sata. sata diskar känner jag till men e-sata förstod inte. men vanlig usb minne går alltså inte att ha, eller behöver jag koppla någonting i usb minnet för att få det att fungera. För vanlig 2,5 tum usb hårddisk hade jag flera av, men verkar att utan egen ström försörjning är det svårt.
    E-sata är bara ett gränssnitt precis som USB, så du kan ansluta din vanliga sata disk till boxen via E-sata finns adaptrar som denna http://www.webhallen.com/hardvara/77...ter_kabel_1.8m

Liknande ämnen

1. Dreambox via MYDALLE till COMHEM
    Av mrmomeni i forum Dreambox
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2011-10-14, 17:55
  2. Film från datorn till Tv, via en DM800HD Se
    Av Tattisator i forum Dreambox
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-10-06, 22:39
  3. Beställa ifrån mydalle?
    Av Dinkan i forum Dreambox
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2010-06-23, 10:45
  4. Iso-filer från nätverks hdd på DM800hd
    Av Jgarn i forum Dreambox
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2010-01-06, 21:21
  5. Ladda ner tester från Råd & Rön
    Av Johan i forum Övrigt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-08-28, 13:16

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss