Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 15

Ämne: Hvilket sim? DM800SE

  1. #1

    Hvilket sim? DM800SE

    Takk for et fint forum. Har kjøpt meg en dm800se clon som jeg lurte på å oppdatere sim på. Den ble levert med image Allrussian som jeg skal fjerne og legge inn nytt image, tenkte da å oppgradere til siste sim også flashe med et nyere image.
    Når jeg starter den kommer det opp i displayet at den har BL #82. Men nå jeg bruker Sunray-flashup og går inn på i den kommer det opp følgende under info:
    Dreambox Second Stage Loader BUILD #79, built 20101015.
    Hvilken bootloader er installert #82 eller #79?

  2. #2
    Donator lonn2ses avatar
    Reg.datum
    Dec 2002
    Ort
    Örebro Län
    Inlägg
    664
    Tackad
    60 gånger
    flascha in denna o du är på banan igen.
    http://www47.multiupload.com:81/file...ultimo_nfi.zip
    Solo 4K
    Vu Zero
    Dreambox 500HD
    Wavefrontier T90

  3. #3
    Takk for svar. Hmm hadde egentlig lyst å flashe ny bootloader. Har lest og studert litt og ettersom jeg kan skjønne så må jeg da gjøre som følger..
    Loade over nytt sim i Sunray-flashUP eksempelvis : sim201_ssl84b.nfi (9.12.2011) til boxen . Så restarte boxen, stoppe den i "stop modus" flashe inn orginalt dreambox enigma, for deretter å flashe sim201_ssl84b.nfi uten restart, også kan jeg restarte boxen og da skal den være klar til å kunne ta de fleste enigmaer, er vel et par untak.. Men må finne en god faq for dette, da jeg er ny i denne bransjen...
    Det sikreste er kanskje å bruke Blackholen som du linket til

  4. #4
    Men da må jeg vel vente til januar, da Vu+Ultimo ikke er kommet til Norge. Har en Vu+Duo som jeg er veldig fornøyd med. Så det var vel et joke at du linket BlackHole-1.6.6-vuultimo mot min clonbox Men skal vel finne ut av det...

  5. #5
    Donator lonn2ses avatar
    Reg.datum
    Dec 2002
    Ort
    Örebro Län
    Inlägg
    664
    Tackad
    60 gånger
    Denna image är till clone 800HDSE tro mig, körer den själv. Du behöver ikke tänke på ssl bla bla. Bare flash in blackhole o njut


    Sent from my HTC Desire S using Tapatalk
    Solo 4K
    Vu Zero
    Dreambox 500HD
    Wavefrontier T90

  6. #6
    Ok, høres bra ut. Takk for hjelpen!

  7. #7
    Som svar på min første fråga om hvilket sim. Har forsket litt. Når jeg bruker Sunray-FlashUP får jeg i webgrensesnittet opp at jeg har # 79. Men dersom jeg tar restart og trykker på knappen under oppstart og får den i "stop" modus, også logger meg på den Ipadressen (som vises på displayet)gjennom Explorer så får jeg opp at den er # 82. Webgrensesnittet ser også annerledes ut i # 82
    Sånn den virket litt forvirret min lille clon.

    Men det går ikke å flashe den med nytt image. Kommer så langt at BlackHole-1.6.6-vuultimo blir overføre til dreambox(via sunray-flashUP), men så stopper det opp og det kommer en feilmelding om at "nå kan dreamboxen bli ustabil" Burde jeg ha lagt inn noe nye drivere på boxen før flashing med nytt image? Andre forslag?
    Men den ser ikke ut til å ha tatt skade av feilflashing, Allrussian funker..
    Senast redigerad av Taita den 2011-12-17 klockan 23:26.

  8. #8
    Har kommet et steg videre. Klarte ved hjelp av liten søking og finne fram til denne.
    http://www.comhit.net/showthread.php...t=flasha+800se
    Her har Ibrahim link til PLI image og en anna utgave av dreamup og da gikk image rett inn. Så nu har jeg PLI, men skulle jo ikke ha det. Får prøve blackhole image nå, kanskje det går inn..

  9. #9
    Boxen tar fortsatt ikke "BlackHole-1.6.6-vuultimo" som Lonn2se foreslo. Mens OpenPLi-2.1-beta-dm800se-20110912-sim210-ssl82 gikk uten problemer inn. Hva gjør jeg feil? Forslag? Nå tar jeg kveld. Takknemlig hvis noen har forslag på hva jeg gjør fel...

  10. #10
    Donator lonn2ses avatar
    Reg.datum
    Dec 2002
    Ort
    Örebro Län
    Inlägg
    664
    Tackad
    60 gånger
    Har du anslutit både usb o nätverkskabel när du flashar med DreamUp? Brukar inte gå annars när du ska byta ssl.

    Sent from my HTC Desire S using Tapatalk
    Solo 4K
    Vu Zero
    Dreambox 500HD
    Wavefrontier T90

Liknande ämnen

  1. BYTA SIM 2,01 till ett ORGINAL SIM ??
    Av JOHAN63 i forum Dreambox
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2013-02-21, 20:16
  2. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-11-24, 22:19
  3. Vettig image till Clone DM800SE sim 2.10
    Av sleddog i forum Dreambox
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2011-08-21, 22:07

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss