Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 16

Ämne: CD hackar

  1. #1

    CD hackar

    Någon som kan hjälpa? Det är framförallt HD kanalerna som fryslaggar i upp till 1 sek. Signalstyrka ligger på 100%. Allt ser ok ut i mgcamd. Har provat dra in Viasat i boxen och hade inga problem där alls.

    DM800 klon
    sim201e-75-pli-enigma2-jade3-dm800-20090924-6692
    geminidm20100721145005.nfi
    Mgcamd 1.35a
    1 användarid

    Vad tycker ni jag ska göra?

  2. #2
    ComHit Crew Minimes avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Inlägg
    2 267
    Tackad
    247 gånger
    Vad använder du för kort server? hur ser konfigurationen ut?
    Var sitter kortet (abonnemanget)?

    Ska vi kunna hjälpa dig så måste du vara mer specifik, vi kan inte sitta och gissa...
    Vet du inte vad det är för cardserver eller hur konfigurationen ser ut så har du troligen inte läst reglerna...
    Har du själv inte kortet (abonnemanget) innom ditt egna lan så är det inget vi kan göra och dessa uppsättningar supporterar vi inte här då det är utanför comhits regler och är dessutom lagbrott...
    Senast redigerad av Minime den 2011-12-18 klockan 11:27.
    Asus EeeBox Slackware 64 15.0 - OSCam Build 10611 - Omnikey 3121
    Asus EeeBox Slackware 64 15.0 - Kodi 20.2
    Raspberry Pi 4 Slackware Arm 15.0 - Kodi 20.2
    Miraclebox Premium Twin HD - Openvix 5.2.040 - OSCam r11532 - (Neotion CI+ CA-modul)
    Sharp Aquos 40" LED-TV LC-40LE600S

  3. #3
    Japp abonnemanget är mitt. Du är alltså nästan säker på att det är newcs som spökar?

  4. #4
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Vet inte varför newcs skulle spöka? Jag har kört CD med HD-kanaler och newcs som kortserver i flera år utan problem.
    Kolla om du ser något i newcs eller mgcamd loggar.
    Jag har lite svårt att komma på någon anledning varför det skulle bli frysningar om signalstyrkan är bra.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  5. #5
    Vilken box har du och vilken cam använder du?

    http://www.comhit.net/showthread.php...lden-hackar-CD

    Tänkte om man kanske ska prova någon annan version på mgcamd

  6. #6
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2010
    Inlägg
    1 726
    Tackad
    105 gånger
    Signalstyrka säger ingenting. Vad är signalkvaliteten.

  7. #7
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    HD-kanalerna kan jag se på min IPBox 9000HD och min Openbox S10. På IPBoxen kör jag oscam som klient, men tidigare har jag kört mgcamd i flera år. Openbox har en egen inbyggd klient. Övriga CD-kanaler kan jag också se på min DM500 och min HTPC (yaVDR 0.3). Har inte haft problem med frysningar på någon av dessa. Körde först newcs som server i flera år men har nyligen gått över till oscam. Båda har funkat lika bra för mig.

    Du kan ju prova med t.ex. ver. 1.31 av mgcamd och se om det gör skillnad. Jag har nog mest använt lite äldre versioner.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  8. #8
    ComHit Crew Minimes avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Inlägg
    2 267
    Tackad
    247 gånger
    Citat Ursprungligen postat av bulle Visa inlägg
    Japp abonnemanget är mitt. Du är alltså nästan säker på att det är newcs som spökar?
    På stog aldrig att jag var säker på att NewCS spökar...
    Du uppgav aldrig denna informationen, varför jag frågade för att få en bild av din infrastruktur/uppsättning...
    du nämnde alltså inget om var kortet satt eller vilken cardserver du använder...

    Vad som på verkar detta kan vara allt möjligt. ex. om kortet sitter på server så kan det bero på servens konfiguration, nätverket, cardserverns konfiguration, mgcamds konfiguration, LNB (Ex dålig LNB, SNö på LNB har ju trotts allt snöat rätt mycket sista veckorna..., kablar, DiSEqC med mera...

    Som jag nämde tidigare, du måste vara mer specifik...vi kan inte gissa hur det ser ut och då blir det genast svårare att försöka hjälpa dig med en lösning eller för att hitta felkällan...
    Senast redigerad av Minime den 2011-12-19 klockan 09:08.
    Asus EeeBox Slackware 64 15.0 - OSCam Build 10611 - Omnikey 3121
    Asus EeeBox Slackware 64 15.0 - Kodi 20.2
    Raspberry Pi 4 Slackware Arm 15.0 - Kodi 20.2
    Miraclebox Premium Twin HD - Openvix 5.2.040 - OSCam r11532 - (Neotion CI+ CA-modul)
    Sharp Aquos 40" LED-TV LC-40LE600S

  9. #9
    Har lokaliserat vilka kanaler det handlar om och kommit fram till att det är mest TV4 HD och Silver HD (även C+ sport HD ibland)

    Hittade även denna tråden http://digsat.net/wbb3/index.php?pag...threadID=46325 som dock ej ger lösning på problemet..

    Provade mgcamd 1.30d idag utan resultat

  10. #10
    Någon som har en idé?

Liknande ämnen

  1. Bilden hackar CD
    Av magah i forum Vu+
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2010-12-29, 19:58
  2. bilden hackar
    Av Snouser i forum Viasat
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2004-08-03, 15:04
  3. KIOSK hackar..
    Av Svenne_27 i forum Canal Digital
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2004-07-04, 16:43

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss