Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Är du trött på den extra fläkljudet i din dreambox?

  1. #1

    Är du trött på den extra fläkljudet i din dreambox?

    Jag var helt galen på ljudet som kom från den extra fläkten som jag hade köpt för min box så helt plötsligt kom iden att man kan bygga en egen fläkt utan ljud, eftersom jag har lång erfarenhet av att bygg tysta datorer så slog tanken att bygga en väldigt tyst fläkt och slänga den gamla. Är ni intresserad av att bygga en sådant så hör av er till mig. Jag tänkte dela med er.

    Mvh/ Jones

  2. #2
    Donator
    Reg.datum
    Jun 2007
    Inlägg
    430
    Tackad
    13 gånger
    varför inte bara lägga upp det här?

  3. #3
    Ok köp en 120mm fläkt från Nexus Real Silent 120mm mer info: hittar du länken nedan. leta efter en usb sladd/ kabel det finn säker hemma många usb kablar som skräppar. det spelar ingen roll vad är det för kabel den ska ha en usb ingång. ok nu klipper du toppen av både fläkten kabel och ex kamera kabel och kopplar ihop trådarna och test den, var inte rätt för strömmen det likström. det finns fyra eller fem trådar på varje sladd, svart, vit, grön, gul och blå kanske. När du har gjort det koppla usb kontakten i din Dreamboxs usb kontak. Det är helt otroligt tyst som mus du kommer inte att höra något ljud från fläkten. Jag kan skicka bilder om det behövs.

    http://www.webhallen.com/hardvara/73...8dba-vit-svart
    Mvh/Jones

  4. #4
    Eller bara lägga in en 70x70x15 fläkt i lådan. Koppla strömmen till 5 volts pin som är i vinkeln mellan inv, usb och kortläsaren. Varken hörs eller syns.

Liknande ämnen

  1. Använda din dreambox som cardserver
    Av admin i forum Guider
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2015-03-03, 14:36
  2. Svar: 11
    Senaste inlägg: 2012-03-26, 09:00
  3. Installera gSUB på din Dreambox
    Av Deas i forum Guider
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-04-15, 15:02
  4. Svar: 9
    Senaste inlägg: 2005-12-08, 12:21
  5. Ta en keyupdate på din Dreambox!
    Av maja i forum Övriga mottagare
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2004-11-03, 07:19

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss