Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Image till DM600c för comhem

  1. #1

    Image till DM600c för comhem

    Ska flytta från villa till lägenhet och undrar lite saker. Har en dm600 som ska flyttas med och en ny tuner ska på plats. Vad behöver jag ändra på för att komma igång? Vilken image funkar bäst och vilken cam ska man använda? Kör gemini tillsammans med Oscam nu för satellit. Funkar den kombinationen i framtiden oxå fast med comhem då?

  2. #2
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2006
    Inlägg
    865
    Tackad
    55 gånger
    kan du oscam så är det bara att fortsätta. Bara att ändra till caid 0B00 istället. Annars bör det vara som vanligt. Själv kan jag inte oscam särskillt bra, utan kör på newcs som funkar bra på conax-korten.

    Edit: Efter bytt tuner så hade iaf jag flashat om boxen med valfri image, även om du säkert inte behöver det. Med genini så får du installera server/cam manuellt. Lägger du in tex openpli så finns allt under downloads.
    Senast redigerad av Muggesand den 2011-12-28 klockan 23:31.
    Det man inte vet, har man ingen aning om!

  3. #3
    Okej. Behöver inte byta image heller då? Bara göra ny sökning av kanaler då? Smidigt i såna fall. Oscam kan jag hyfsat. Har kört det med viasat.

  4. #4
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2006
    Inlägg
    865
    Tackad
    55 gånger
    svarar här oxå då du hann svara innan min edit.

    Efter bytt tuner så hade iaf jag flashat om boxen med valfri image, även om du säkert inte behöver det. Med gemini så får du installera server/cam manuellt. Lägger du in tex openpli så finns allt under downloads.
    Det man inte vet, har man ingen aning om!

  5. #5
    Kanske får prova mig fram. Openpli med newcs/mgcamd eller oscam får det bli. Tack för snabba svar.

  6. #6
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2006
    Inlägg
    865
    Tackad
    55 gånger
    kom och tänka på.. var det canaldigital du körde på innan?`för då borde exakt samma inställningar i oscam funkar för comhemkortet. Men det kan säkert någon annan här svara på. Eller ställ frågan i oscam-forumet.
    Det man inte vet, har man ingen aning om!

  7. #7
    Har en box med viasat och en box med cd på. Oscam på båda. Bytte till oscam när viasat började strula med newcs/mgcamd. Tror att det ska gå bra att komma igång nu.

Liknande ämnen

  1. Stabil image COMHEM dm800se Sim2.10
    Av deep007 i forum Dreambox
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2011-12-05, 21:29
  2. Internet till DM600c / Text tv
    Av TheInsane i forum Dreambox
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2011-09-23, 07:52
  3. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-01-22, 08:15
  4. image för mgcamd
    Av Hugleik i forum Dreambox
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2011-01-13, 16:49
  5. Svar: 11
    Senaste inlägg: 2008-10-02, 14:13

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss