Resultat 1 till 9 av 9

Ämne: Alex 2

  1. #1

    Alex 2

    Tja, jag har en alex 2.20. När jag kollar min errorlogg så kommer det upp "Error Log cnt:15 state:17 server:0 transm:-200"
    Vad innebär det? Har AU i servern och keep alive 30. Det märks dock inget på TV'n. Men vill helst inte ha något i errorloggen.
    Tack.

  2. #2
    Om du hittat till Error loggen så bör du även se menyn/länken till State Codes.Där står state 17 beskriven.

    /M

  3. #3
    Vad menas med " SMC T0 problem"?

  4. #4
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Mar 2005
    Inlägg
    169
    Tackad
    16 gånger
    Smartcard Timeout, inträffar när kommunikationen mellan Alex och mottagare störs. Kan t.ex. bero på att mottagaren oväntat gjort reset på kortet eller yttre elektrisk störning. Vissa mottagare försöker med reset på kortet om svarstiden blir för lång. Om du inte har problem med bildavbrott så är det bara att ignorera dessa entries i loggen.

  5. #5
    Citat Ursprungligen postat av mikaelk Visa inlägg
    Smartcard Timeout, inträffar när kommunikationen mellan Alex och mottagare störs. Kan t.ex. bero på att mottagaren oväntat gjort reset på kortet eller yttre elektrisk störning. Vissa mottagare försöker med reset på kortet om svarstiden blir för lång. Om du inte har problem med bildavbrott så är det bara att ignorera dessa entries i loggen.
    Kan det vara fel i mottagaren i TV:n? För att jag juckade lite på CA-moudeln och då hoppade bilden igång. Jag får också störningar på tv bilden. Så ja funderar på att det är digitalnboxen i tven det är fel på.

  6. #6
    Donator
    Reg.datum
    Aug 2007
    Inlägg
    1 472
    Tackad
    77 gånger
    Förmodligen CA-modulen som strular i kombination med TV:n.

    All TV-data strömmas via CA-modulen när du har den ansluten.
    Även FTA-kanalerna av någon anledning.. (fast dom går rakt igenom så klart).
    Senast redigerad av rolrn den 2012-01-17 klockan 19:25. Anledning: rättstavning :-)
    OSCam (Omnikey Cardman 3021), TVheadend på Debian10 (1xTBS6984), Kodi på Sony KD-65XH9505.

  7. #7
    Inne i "Client Configuration" ska ip-adressen vara den som alexen har?

  8. #8
    Donator
    Reg.datum
    Aug 2007
    Inlägg
    1 472
    Tackad
    77 gånger
    Ja, men har du DHCP aktiverat i ditt nätverk (server/router) så skall du inte behöva ställa in något där.
    OSCam (Omnikey Cardman 3021), TVheadend på Debian10 (1xTBS6984), Kodi på Sony KD-65XH9505.

  9. #9
    Jag får " cnt:15 state:14 server:-99 transm:-27
    Error Log cnt:14 state:14 server:-99 transm:-27
    Error Log cnt:13 state:14 server:-99 transm:-27
    Error Log cnt:12 state:15 server:-99 transm:-10060

    Helatiden. Är det p.g.a routern eller är det alexen? Trode det var CA-mondulen. Men har köpt en digitalbox och får samma sak.

Liknande ämnen

  1. Skillnaden mellan en Alex och en Alex 2?
    Av tobbelobbe69 i forum Övriga mottagare
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-02-27, 16:18

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss