Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista
Resultat 11 till 20 av 29

Ämne: mydalle NY dm800hd får Ej igång Help please

  1. #11
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jan 2010
    Inlägg
    184
    Tackad
    3 gånger
    Jaha idag fick jag ännu mer problem kunde inte komma in i setupen stod tuning failed sen hände det inget. Ska testa det imorgon igen. kommer jag inte in på settings då får jag prova om det går och flasha i huvudtaget....

  2. #12
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Mar 2011
    Inlägg
    1 292
    Tackad
    139 gånger
    det är ditt simkort som bestämmer vilken bootloader du kan ha i, din box klarar båda, men ssl84 kan va mera beta därför fick du två länkar

  3. #13
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jan 2010
    Inlägg
    184
    Tackad
    3 gånger
    Nu har jag testat boxen genom att öppna tunern och sätta i den igen men det verkar inte hjälpa. Samma fel kvarstår och går inte komma till setup. En sak är kollad iallafall. En arbetskamrat bad också öppna den eftersom den fraktats från kina. Senare idag ska jag flasha den.

  4. #14
    Medlem
    Reg.datum
    Nov 2010
    Inlägg
    104
    Tackad
    5 gånger
    vart bor du fan jag kommer hem till dig å gört snart..

  5. #15
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jan 2010
    Inlägg
    184
    Tackad
    3 gånger
    Hahaha tack Joeblaze.

    TACK till alla som hjälpt till och kommer att behöva mera hjälp på vägen

    Yes äntligen har jag fått igång den, men har inte flashat ännu. Jag drog ur nätverkssladden och testade, så småning om kom jag in på inställningar och gick in och valde lätt installation och trixade med lnb. Jag tror att det var inställt på annan satellit fast jag valde astra 2, men hur som helst lyckades den hitta en massa kanaler. mycket lättnad .

    Jag kunde inte skapa någon favoritlista. När jag går in i favoriter så ser jag en mapp där det står favoriter och i den mappen ser jag det står sky astra 19 och hotbird men går inte gå in i dem + att jag inte har de satelliten.

    Frågan är hur skapar man en favoritlista i gemini?tidigare har varit jätte lätt att skapa på dm500s.

  6. #16
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jan 2010
    Inlägg
    184
    Tackad
    3 gånger
    Citat Ursprungligen postat av matkoh Visa inlägg
    Hmmmm.

    Om du inte kan något eller har tid med det, VARFÖR beställde du en Dreambox då ?? Du kunde ha behållt din BajaMaja från din opratör, som du fick när du tecknade abbet.

    Jo, Det är så att jag är väldig teknikintresserad och tycker om prylar. När det gäller dm500 så kan jag ganska bra men dm800 inget vidare, men vill ändå lära mig fast man inte har så mycket tid.

  7. #17
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jan 2010
    Inlägg
    184
    Tackad
    3 gånger
    Jag fick faktiskt igång favoritlistan till slut. försökte i två timmar men kunde inte lista ut läste sedan i handboken att man ska trycka på menu knappen när man stå på favorit, då löste det sig

  8. #18
    Medlem
    Reg.datum
    Oct 2010
    Inlägg
    70
    Tackad
    4 gånger
    Bara för att du är man så är det inte olagligt att läsa manualen först
    /S

  9. #19
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jan 2010
    Inlägg
    184
    Tackad
    3 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Svartenb Visa inlägg
    Bara för att du är man så är det inte olagligt att läsa manualen först
    /S

    Hahaha! Det har du rätt i. Det ska jag nog göra nästa gång

  10. #20
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jan 2010
    Inlägg
    184
    Tackad
    3 gånger
    Nu förstår jag varför alla klagade på fläkten. Den började låta som en helikopter redan efter två dagar. När jag fick den så tyckte jag också att den var högljud och hoppades på att den nya fläkten skulle fixa det. Den är rent sagt skit. När jag skulle byta ut den då ser jag att det är exakt samma märke av fläkt som sitter i, besviken....Kunde inte kinerserna fixa bättre fläktar fan.

    Tycker fortfarande att den låter finns det inga andra märken som tillverkar fläktar. Laptop kylare, är dem tystare och stänger dem av sig självanär man stänger av dreamboxen????

    Är original dreamboxen lika högljud jämfört med clonen????

Liknande ämnen

  1. dm800hd från mydalle råd please.
    Av Boomerang i forum Dreambox
    Svar: 41
    Senaste inlägg: 2012-01-02, 17:20
  2. Får ej igång nätverket
    Av badal i forum AzBox
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2010-03-02, 21:42

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss