Sidan 3 av 3 FörstaFörsta 123
Resultat 21 till 29 av 29

Ämne: mydalle NY dm800hd får Ej igång Help please

  1. #21
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 061
    Tackad
    310 gånger
    Hmmm.

    Orginal har ingen fläkt.
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

  2. #22
    Seniormedlem Ibrahims avatar
    Reg.datum
    May 2011
    Inlägg
    1 898
    Tackad
    206 gånger
    ladda ner fan controller så kan du justera hastigheten på fläkten den behöver inte snurra så snabb
    annars som du säger låter den som traktor

  3. #23
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jan 2010
    Inlägg
    184
    Tackad
    3 gånger
    Citat Ursprungligen postat av matkoh Visa inlägg
    Hmmm.

    Orginal har ingen fläkt.
    Jaha är den fläktlös det visste jag inte. Varför har de då satt in fläkt i clonen, är det för att clonen blir varmare?
    Finns det något annat kylsystem i originalet?

  4. #24
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Mar 2011
    Inlägg
    1 292
    Tackad
    139 gånger
    Det är många som kör klon utan fläkt, jag skruvade bort min omgående har aldrig haft några problem, testa och kör utan lock och ta på kylflänsen så känner du om den blir mycket het

    Min står på 24H

  5. #25
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jan 2010
    Inlägg
    184
    Tackad
    3 gånger
    Citat Ursprungligen postat av crille44 Visa inlägg
    Det är många som kör klon utan fläkt, jag skruvade bort min omgående har aldrig haft några problem, testa och kör utan lock och ta på kylflänsen så känner du om den blir mycket het

    Min står på 24H
    Jag funderar också på att ta av fläkten men har inte gjort det för att det skulle inte se lika fint ut utan lock. I för sig så har jag den på kanske runt 4-5timmar per dag. sen har jag ingen hårddisk i. Om man vågar testa med lock utan fläkt eftersom originalet körs utan.
    Kör du även med hårddisk. Får man fråga hur länge du haft clonen? Har även kollat på laptop kylare från dealextreme men verkar som att den går fortfarande fast man stänger av boxen i standby

    Funderar fortfarande ibland ifall jag ska gå över till vu+. Man får original vu+ solo för 2000 kr. Får se ett tag till hur pass dm800 sköter sig.

  6. #26
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Mar 2011
    Inlägg
    1 292
    Tackad
    139 gånger
    Jag har locket på provade bara första veckan utan lock, den har stått på i ett år, kör i lag med en 800se och flyttade hårddisken dit så senaste halvåret har jag inte haft hårddisk i den, om du ska byta varför inte en Sunray DM800se med tripletuner måste va ultimata för pengarna kostar också under 2000kr.
    2sub stressar cpu lite på klon så det kanske inte är läge att använda den om man är utan fläkt

  7. #27
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jan 2010
    Inlägg
    184
    Tackad
    3 gånger
    ok...Tänkte bara att vu+ kanske håller i längden än clonen. Triple tuner låter ju också bra. Hd clonerna har börjat gå ner i pris, så får se, dem går nog ännu mera i pris framöver.

  8. #28
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jan 2010
    Inlägg
    184
    Tackad
    3 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Ibrahim Visa inlägg
    ladda ner fan controller så kan du justera hastigheten på fläkten den behöver inte snurra så snabb
    annars som du säger låter den som traktor
    Jo jag såg en fan controll 2.2 men har ej testat. Något måste vara fel på originalfläkten förutom hastigheten på den, när jag bytte ut fläkten då kom den till normal nivå igen. Skulle vara schysst och få ner varven på den så den nya låter mindre. Man kan ju prova, Väljer man hastighet i programmet och i så fall vilken varv.

  9. #29
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Mar 2011
    Inlägg
    1 292
    Tackad
    139 gånger
    fan controller funkar bara på 800se, du får sätta en vridpot på kabeln

Liknande ämnen

  1. dm800hd från mydalle råd please.
    Av Boomerang i forum Dreambox
    Svar: 41
    Senaste inlägg: 2012-01-02, 17:20
  2. Får ej igång nätverket
    Av badal i forum AzBox
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2010-03-02, 21:42

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss