Hej Gott nytt år!
Nu behöver man verkligen er hjälp har fått hem denna box som jag beställde efter en massa diskussioner i forumet.

http://www.mydalle.com/dreambox-800-dm800-hd-bootload-82-pvr-satellite-receiver-with-sim-201-new-alps-m-tuner_p920.html

G
emini är förinstallerad och cccam 2,21. När jag startar boxen så står det booting och sen försöker den starta cccam och kommer till någon kanal ccctv9 eller sånt och ett fel meddelande kommer upp där det står "Tuner failed", sen ser man bara en bild på bakgrunden och fjärren funkar då inte. då trycker jag på boxens stäng knapp och då kommer det upp att jag kan ta ur strömsladden. Och när jag sätter in igen så händer det samma sak.

När jag lyckades komma in i menyn så kunde jag välja satellit och valde då astra 28 eftersom min parabol är riktad åt det hållet och funkar perfekt med dm500s. Jag tar auto scan och väljer då där Alps Tuner A (DVB-s2) men det står att 0 kanaler hittade men nu verkar det som att den hittade bara 70 kanaler. jag har en 85 cm nokia och dubbla lnb för att köra i sovrummet....Ska jag ändra något på inställningarna????

Vad kan det vara fel snälla hjälp...Jag som hoppades på att deras box skulle vara felfria.