Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 15 av 15

Ämne: Boxer + TV-kort (dator) + HD kanaler

  1. #11
    Färsking
    Reg.datum
    Aug 2012
    Inlägg
    2
    Tackad
    1 gånger
    Jag har hela boxers utbud, alla HD kanaler fungerar. Precis som folk skriver är inte CI+ aktiverat än. Personligen tror jag inte dom kommer aktivera det på ett tag. Skulle ställa till det för många av deras befintliga kunder, men som sagt inget är säkert.

    TV-kort till datorn som garanterat fungerar med boxer HD (Du måste använda en godkänd CI+ CA-modul):
    Anysee E7 T2C - Fungerar direkt i Windows Media Center(Fungerar att stacka). DVBLink 4.5 upppåt med alla kanaler fungerar.
    DVBSky T980C - Fungerar direkt i Windows Media Center. DVBLink 4.5.3 ska det finnas stöd för det. Men jag har inte testat.
    TBS 5880 - Fungerar direkt i Windows Media Center(Vet inte hur bra det fungerar att stacka). Verkar inte fungera med DVBLink. Verkar fungera bra i Mediaportal med följande patch: http://forum.team-mediaportal.com/th...30#post-975982

    Med stacka menar jag ha flera av likadana inkopplade. Du måste ha CI+ modul i varje plus ett programkort(Boxer 4.0). Clone+ cardsplitter fungerar bra.

    Kort jag inte testat:
    Mystique TeCaBiX-T2C USB CI, ny som verkar vara en USB variant av DVBSky T980C rebrandad Mystique.
    Mystique TeCaBiX-T2C Xpress CI, intern.

    Jag har haft alla kanaler/HD kanaler i Boxer Max i 10 månader. Sen jag flytta från ett Comhem hus skaffa jag Boxer Max. Använder Windows Media Center i Windows 8, tycker fortfarande det är bäst, alla i familjen klarar av det. Missar aldrig nå inspelningar, mina anysee mottagare har aldrig strulat. TBS5880 var det lite strul med innan version 1.0.0.5 driver kom. DVBSky T980C är ganska ny, men verkar fungera, har inte testat den mycket.
    Senast redigerad av nanomike den 2013-08-12 klockan 13:05. Anledning: TBS 5880 ska det vara ej TBS 5850

  2. #12
    Vad är det som gör att det måste vara en CI+ modul om CI+ inte är aktiverat ? Kompabiliteten till kortet ?

  3. #13
    Citat Ursprungligen postat av nanomike Visa inlägg
    Jag har hela boxers utbud, alla HD kanaler fungerar. Precis som folk skriver är inte CI+ aktiverat än. Personligen tror jag inte dom kommer aktivera det på ett tag. Skulle ställa till det för många av deras befintliga kunder, men som sagt inget är säkert.

    TV-kort till datorn som garanterat fungerar med boxer HD (Du måste använda en godkänd CI+ CA-modul):
    Gäller detta fortfarande?
    Går det att se/spela in t e x TV4 HD om man har CI+ CA-Modul i ett Mystique TeCaBiX-T2C Xpress CI eller liknande kort?
    Jag flyttar själv från Comhem till hus med Ownit kabel-tv, så det blir Boxer eller CD. Ownit använder Cryptoguard vilket är 100% säkert mot kortdelning.
    Skulle vara guld om det går att köpa kort med CI som funkar med alla HD-kanalerna. Gärna med TVHeadend och MythTV

  4. #14
    Färsking
    Reg.datum
    Aug 2012
    Inlägg
    2
    Tackad
    1 gånger
    Citat Ursprungligen postat av bema Visa inlägg
    Vad är det som gör att det måste vara en CI+ modul om CI+ inte är aktiverat ? Kompabiliteten till kortet ?
    Det vet jag inte, men du måste använda en godkänd CI+ modul om du vill se betal DVB-T2 kanalerna. Nu även med TV3 HD.

    Citat Ursprungligen postat av gmork Visa inlägg
    Gäller detta fortfarande?
    Går det att se/spela in t e x TV4 HD om man har CI+ CA-Modul i ett Mystique TeCaBiX-T2C Xpress CI eller liknande kort?
    Jag flyttar själv från Comhem till hus med Ownit kabel-tv, så det blir Boxer eller CD. Ownit använder Cryptoguard vilket är 100% säkert mot kortdelning.
    Skulle vara guld om det går att köpa kort med CI som funkar med alla HD-kanalerna. Gärna med TVHeadend och MythTV
    Ja. TV4 HD måste du ha ett giltigt programkort i CI+ modulen. Mer vet jag inte. Men som sagt jag ser på alla DVB-T2 kanaler som går i Windows Media Center, funkar bra att streama till andra enheter via DVBLink också. Linux vet jag inte, jag har aldrig försökt. Haft Linux på min jobbdatar sen 12 år tillbaks men aldrig på min HTPC/Multimedia dator.
    Måste säga att få allt att lira i WMC för mig och familjen har varit extremt enkelt. Gillar även HBO/Netflix/Viaplay osv, och det funkar bäst i Windows.

    Beroende på hur du bor etc så skulle jag nog kanske välja Canal Digital. Dom har bättre utbud, bättre kvalitet verkar fungera bra enligt andra.

  5. #15
    Medlem
    Reg.datum
    Mar 2011
    Inlägg
    56
    Tackad
    10 gånger
    Citat Ursprungligen postat av bema Visa inlägg
    Vad är det som gör att det måste vara en CI+ modul om CI+ inte är aktiverat ? Kompabiliteten till kortet ?
    Det behöver inte vara en CA Modul med CI+, Boxers CA Modul med Mpeg4 utan CI+ fungerar också för HD kanalerna.
    Om de slår på CI+ igen för HD kanalerna så kommer den att givetvis inte längre att fungera.
    Verkar också som om denna är lite slöare än CI+ varianten.

Liknande ämnen

  1. Boxer till dator
    Av rox i forum Boxer
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-09-28, 14:50
  2. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-10-24, 18:22
  3. TV kort till dator
    Av no1 i forum Boxer
    Svar: 27
    Senaste inlägg: 2006-03-16, 13:56
  4. Svar: 35
    Senaste inlägg: 2004-04-29, 16:14
  5. Avkoda boxer via dator?
    Av P-son i forum Boxer
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2003-10-17, 08:18

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss