Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 15

Ämne: Boxer + TV-kort (dator) + HD kanaler

  1. #1

    Boxer + TV-kort (dator) + HD kanaler

    Hejsan alla comhit nissar !

    Jag har kollat runt lite i erat forum och det finns bara äldre trådar och eftersom det kommer nya saker hela tiden tänkte jag fråga proffsen om detta.

    Jag är ute efter att koppla min atenn till datorn så jag kan se TV på datorskärmen.

    Det jag har nu är en Hauppauge WinTV-CI,CA-Module från DILOG Viaccess samt ett boxers tvillingkort.

    Jag skulle helst vilja ha ett instickskort tex PCI-e eller PCI för jag är så trött på alla mina USB enheter överallt :>!
    Finns det något instickskort eller USB-kort om klarar Boxers HDTV? Vore väldigt kul om det fanns någon vänlig själ där ute som kan peka mig i rätt riktning eftersom jag börjat intressera mig mer och mer av detta.

  2. #2
    Donator
    Reg.datum
    Aug 2007
    Inlägg
    1 472
    Tackad
    77 gånger
    Nej, det finns inga DVB-T2 kort med CI-slot som har stöd för CI+.
    OSCam (Omnikey Cardman 3021), TVheadend på Debian10 (1xTBS6984), Kodi på Sony KD-65XH9505.

  3. #3
    Citat Ursprungligen postat av rolrn Visa inlägg
    Nej, det finns inga DVB-T2 kort med CI-slot som har stöd för CI+.
    Vad är det bästa jag kan fixa? jag har en SmartWii också så jag kan dela mitt kort till flera aparater.

    Kan den hantera ett Programkort av boxer som kör hanterar HDkanalerna?

    Detta "kort" ska tydligen kunna hantera Boxers HD kanaler?
    http://www.inet.se/produkt/6305819/a...-c#recensioner

    2011-12-27 är ju rätt nyligen och enligt hans kommentar funkar deras HD kanaler perfekt på den?
    Senast redigerad av fisher den 2012-01-03 klockan 23:39.

  4. #4
    Medlem
    Reg.datum
    Mar 2010
    Inlägg
    147
    Tackad
    3 gånger
    Inget nytt på fronten?
    Har träd ivägen, annars skulle lösningen heta parabol.

  5. #5
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2012
    Ort
    östergötland
    Inlägg
    1 762
    Tackad
    99 gånger
    Senast redigerad av jo1 den 2013-03-23 klockan 15:20.

  6. #6
    Donator
    Reg.datum
    Aug 2007
    Inlägg
    1 472
    Tackad
    77 gånger
    Bara skräp, samt att ingen stödjer CI+.
    OSCam (Omnikey Cardman 3021), TVheadend på Debian10 (1xTBS6984), Kodi på Sony KD-65XH9505.

  7. #7
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2012
    Ort
    östergötland
    Inlägg
    1 762
    Tackad
    99 gånger

  8. #8
    Medlem
    Reg.datum
    Apr 2006
    Inlägg
    61
    Tackad
    7 gånger
    En del har fått det att fungera med TBS5880.
    Det lär väl inte fungera om Boxer använder fullt CI+ stöd.
    http://www.tbsdtv.com/forum/viewtopic.php?f=82&t=8123
    http://viewitem.eim.ebay.se/TBS5880-...763321684/item
    Senast redigerad av cosmo61 den 2013-03-23 klockan 20:22.

  9. #9
    I torsdags fick jag mitt beställda DVBSky T980C från Ebay. Fungerar med Boxers CI+ interface just nu i alla fall.

  10. #10
    Seniormedlem DennisOlofs avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 556
    Tackad
    53 gånger
    Inga kort till dator har CI-slot har stöd för CI+ utan det gäller främst CA-moduler samt digitalboxar som har detta stöd, många leverantörer har inte aktiverat CI+ ännu. Sedan vad jag förstår så är det programbolagen som kräver att åtminstone HDTV kanaler skyddas extra, med t.ex koppla kort till boxar, och allt annat möjligt dom hittar på.

    Viasat fungerar, med inte HDTV kanalerna. Dock finns ingen CA-modul till NDS systemet för privatpersoner.

    CD fungerar, allt tillgängligt. Dock med nya boxar måste korten kopplas till dessa, varför vet jag inte. Behöver ju inte innebära att man försöker försvåra för kunderna utan det kan ju vara för att de nya boxarna fungerar så.

    Boxer fungerar, men jag vet inte hur det är med HDTV kanalerna eller CA-moduler.

    Kabel-TV är ju dem som är fulast, där har det hänt mycket och dom jobbar hårt för att förhindra folk från att använda egen utrustning, spar inspelningar osv. Det gäller inte bara i Sverige utan samma sak i andra länder, främst USA och Canada. Riktigt äckliga är dom.

    Det är mycket möjligt det så småningom kommer kort till datorn som har CI-slot med stöd för CI+ osv. Men än så länge inte aktuellt, frågan är ju om CI+ tekniken kontrolleras av någon eller om det bara är en öppen standard man kan implementera osv. För annars tror jag det kan bli svårt på den fronten, bolagen vill ju inte att man ska kunna spela in saker som sänds och spara osv. Utan dom gillar externa boxar där man spelar in saker, allt är krypterat osv. Alltså att kunden styrs av bolagen.

Liknande ämnen

  1. Boxer till dator
    Av rox i forum Boxer
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-09-28, 14:50
  2. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-10-24, 18:22
  3. TV kort till dator
    Av no1 i forum Boxer
    Svar: 27
    Senaste inlägg: 2006-03-16, 13:56
  4. Svar: 35
    Senaste inlägg: 2004-04-29, 16:14
  5. Avkoda boxer via dator?
    Av P-son i forum Boxer
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2003-10-17, 08:18

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss