Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: front bumper till bilen

  1. #1
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Sep 2003
    Inlägg
    372
    Tackad
    12 gånger

    Unhappy front bumper till bilen

    Hur är det när man beställer privat från england (london) paketet skulle komma inom 6 dagar begagnad front till bilen spoiler.
    Nu hävdar killen att det ligger fast i tullen för skatter måste betalas innan det kan skickas har fått tracking nr stämmer enligt det .
    Men 100pund till för att få hem det låter välldigt mycke kollade med tullen i sverige dom säger att evt avgifter ska betalas när paketet är i sverige.

    Känner mig lurad kan ju vara en falsk hemsida till transportfirman där man trackar paketet hittade en identisk hemsida och det blev error på tracking nr där.
    Killen verkade trovärdig innan jag skickade pengarna till honom med western union han scanade av passet åt mig och mailade mig infot om honom

  2. #2
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Sep 2003
    Inlägg
    372
    Tackad
    12 gånger
    Han vill också att jag skickar pengarna till honnom direkt istället för att betala till tullen direkt för det skulle bli smidigare och gå mycket snabbare att få i väg paketet

  3. #3
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Det låter som ett bedrägeriförsök i mina öron.
    Inom EU ska det inte utgå någon tull eller andra avgifter.
    Likaså att han vill ha pengarna skickade direkt till sig är ett varningstecken.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  4. #4
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2010
    Inlägg
    1 726
    Tackad
    105 gånger
    Föreslå att du flyger över och hämtar paketet. Har sett folk som checkar in överlånga saker på flyg så det är inget problem.

    Det är till 100% ett försök att lura dig.

  5. #5
    Medlem
    Reg.datum
    Nov 2010
    Inlägg
    104
    Tackad
    5 gånger
    haha ja det där finns inte, 100% bedrägeri. betala ingtet mer och se det du redan betalt som en läxa för framtiden.

  6. #6
    Jag beställde dreamboxar från kina... när jag fick paketet av dhl fick jag även en inbetalningsavi från dhl där de fått betala för tull och jag betalar dom för deras utlägg... tullen brukar vara runt 30% av värdet på godset eller åtminstone det "uppgivna" värdet... men som tidigare inlägg skrev så är det inga tullavgifter inom EU.

    Western Union bara det är ett varningstecken i mina ögon Ett anonymt sätt att betala via, de kräver vad jag fattat det inte ens ID av den som hämtar ut pengarna.

  7. #7
    Seniormedlem Bogdans avatar
    Reg.datum
    Jan 2009
    Inlägg
    602
    Tackad
    20 gånger
    Tull är mellan 0 och 20% och det på värdet eller det uppgivna värdet i fall tullen tror på det. Sedan är det moms på allt inklusive frakt. För tvmottagare är nog tillsatsen 14%.
    Men räknar man på ca 30% som du skrev så blir det ungefär rätt.

  8. #8
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Sep 2003
    Inlägg
    372
    Tackad
    12 gånger
    blir nog polisanmälning på måndag

Liknande ämnen

  1. Front Processor Upgrade 8000 klon
    Av moonroy i forum Dreambox
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2011-10-26, 12:43
  2. DM800 front panel
    Av Novastate i forum Dreambox
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-03-13, 22:48
  3. Mobil HotSpot + Streaming till bilen
    Av niccman i forum Övrigt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-07-24, 22:07
  4. Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-04-07, 04:15
  5. protester på bred front
    Av Ripleyonline i forum Övrigt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2005-03-30, 15:52

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss