Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista
Resultat 11 till 20 av 24

Ämne: boxer och kortdelning

  1. #11
    ComHit Crew Minimes avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Inlägg
    2 267
    Tackad
    247 gånger
    Riktigt, dock ingen som riktigt vet till 100% p.g.a. den 16 bit långa AES Nyckeln som man måste använda sig av.
    Och den lär du inte få tag i så det är kört på den fronten tyvärr..

    Enda fungerande lösningen med CS inomhushållet och MPEG-4 är Boxer original box eller CA-Modul.
    Alex-CS ansluten mot en NewCS alt. OSCam Server eller Smart-Wi, möjligtvis DiabloCam som jag skrivigt i inlägg #6.
    Senast redigerad av Minime den 2012-01-25 klockan 22:29.
    Asus EeeBox Slackware 64 15.0 - OSCam Build 10611 - Omnikey 3121
    Asus EeeBox Slackware 64 15.0 - Kodi 20.2
    Raspberry Pi 4 Slackware Arm 15.0 - Kodi 20.2
    Miraclebox Premium Twin HD - Openvix 5.2.040 - OSCam r11532 - (Neotion CI+ CA-modul)
    Sharp Aquos 40" LED-TV LC-40LE600S

  2. #12
    Medlem
    Reg.datum
    Oct 2009
    Inlägg
    125
    Tackad
    13 gånger
    Tack för ditt svar! Är inte riktigt insatt i hur Alex eller Smart-Wi fungerar, men det som stod på SatPro var att man kan dela ut Alex inom hushållet. Måste varje mottagare ha ett sk DummyCard eller räcker det med en ethernet kabel till exempelvis en annan box i huset?

    Läste även igenom PDF filen för Alex2 och kollade på nätverksinställningarna. Är möjligt att dela över flera nätverk, t.ex om man skulle ha ett basnät och ett subnät, ex privat LAN och ett öppet LAN i huset(inom hushållet)?

    Kollade SatPro igen, stämmer det att man måste ha 1st Alex 2 per box? (1200kr/st)
    Senast redigerad av Kokkivoxx den 2012-01-25 klockan 22:59.

  3. #13
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Alex har ett dummycard (som man sätter i mottagaren i stället för programkortet) i ena änden och ett nätverksuttag i andra änden. Du måste ha en Alex per mottagare eftersom Alex ersätter programkortet i mottagaren.

    Eftersom trafiken till och från Alex går över TCP/IP nätverk kan den placeras var som helst det finns nätverksförbindelse. Alex kopplar sig över nätverket mot en cardserver så man måste också sätta upp t.ex. en oscam eller newcs server som Alex kan ansluta till.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  4. #14
    Medlem
    Reg.datum
    Oct 2009
    Inlägg
    125
    Tackad
    13 gånger
    Ok, tack så mycket för ditt svar! Då vet jag vilka möjligheter som finns för tillfället.

  5. #15
    Så om man sitter med en dator med flera TV-kort utan CA-modul, då finns det ingen chans att för MPEG-4 att fungera på dessa kort? Inte ens med en Alex va?

  6. #16
    Donator
    Reg.datum
    Aug 2007
    Inlägg
    1 472
    Tackad
    77 gånger
    Nej, tyvärr.
    OSCam (Omnikey Cardman 3021), TVheadend på Debian10 (1xTBS6984), Kodi på Sony KD-65XH9505.

  7. #17
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2009
    Inlägg
    766
    Tackad
    39 gånger
    Vilka kanaler går i dagsläget se på om jag har en alexcs V2 ansluten till min cardserver och inkopplad i en tv med inbyggd T2 mottagare?

    Bortse nu från att det är frivisning tack....

    MVH
    Seasoninterface, Humax CX-1201C, Samsung DCB-B270Z, MP3.6 usb, WindowsXP/7, Fausto1.44

  8. #18
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Mar 2005
    Inlägg
    169
    Tackad
    16 gånger
    Citat Ursprungligen postat av _com_bort_ Visa inlägg
    Vilka kanaler går i dagsläget se på om jag har en alexcs V2 ansluten till min cardserver och inkopplad i en tv med inbyggd T2 mottagare?

    Bortse nu från att det är frivisning tack....

    MVH
    Du kan se alla kanaler som ditt kort har behörighet till. För att se HD-kanaler krävs CI+ modul.

  9. #19
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2009
    Inlägg
    766
    Tackad
    39 gånger
    Man kan väl inte se HD-kanalerna via en alexcs v2 i boxerutbudet?

    Fungerar verkligen alla kanaler när dom kör normal kryptering, alltså inte frivisning som nu?

    Var det inte krångel med mpeg4-kanaler också?

    MVH
    Seasoninterface, Humax CX-1201C, Samsung DCB-B270Z, MP3.6 usb, WindowsXP/7, Fausto1.44

  10. #20
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Mar 2005
    Inlägg
    169
    Tackad
    16 gånger
    Jo, du kan se alla kanaler mha av en Alex. Se denna tråd: http://www.comhit.net/showthread.php...625#post174625

    Dessutom har jag en Sagem RT90-160HD som fungerar alldeles utmärkt med Alex.

Liknande ämnen

  1. Status på Boxer och kortdelning.
    Av PsyDuck i forum Boxer
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2011-03-31, 21:33
  2. Kortdelning och DM600S frågor
    Av DennisOlof i forum Dreambox
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2010-08-08, 20:42
  3. Kortdelning mellan min Az och min DM?
    Av Oreda i forum AzBox
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-05-13, 22:44
  4. Kortdelning med Newcs och Mgcamd
    Av pelle_swe i forum Dreambox
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-07-11, 21:58

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss