Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Vilken parabolstorlek behöver jag?

  1. #1

    Question Vilken parabolstorlek behöver jag?

    Jag bor i lägenhet, så jag vill ha en så liten parabol som möjligt på balkongen. Jag bor strax norr om sthlm och har fri sikt från balkongen. Jag vill ha möjlighet att ta in både canal digital och viasat.
    Hur stor parabol behöver jag?
    Visst är det så att jag behöver 2st LNB då dessa paket ligger på olika sateliter?

  2. #2
    ComHit Crew wildones avatar
    Reg.datum
    Jan 2004
    Inlägg
    1 484
    Tackad
    62 gånger
    Mot bara en satellit fungerar det med 40cm (lite väderberoende blir den kanske då), men eftersom du skrev vill ha båda så måste du nog ha en minst 60 cm, kan rekommendera en T55 ex (ex http://www.digitalboxen.com/visaenpr...php?artnr=0538)

    Två satelliter = två LNB ja
    Multitasking means screwing up several things at once.


  3. #3
    Ungefär som jag misstänkte då. Jag har hittat en 56cm som jag tyckte såg lämplig ut, men antar jag får sikta på något större då.

  4. #4
    Seniormedlem hoggans avatar
    Reg.datum
    Sep 2010
    Inlägg
    253
    Tackad
    8 gånger
    Den där parabolen som viasat skickar ut med sina abbonemang fungerar för att ta in cd och via. Får ju modifiera så att man kan sätta på två LNB förstås. Det kör jag med 50mil norr om Stockholm.

  5. #5
    Det slutade med att jag beställde en Triax TD78, den ska då inte vara för liten i alla fall

Liknande ämnen

  1. Dreambox eller skybox, vilken parabol behöver jag?
    Av hedde i forum Övriga mottagare
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2011-12-01, 18:39
  2. Svar: 21
    Senaste inlägg: 2010-09-02, 20:23
  3. Parabolstorlek GBG
    Av yugo i forum Övrigt
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2010-06-17, 22:45
  4. Svar: 6
    Senaste inlägg: 2005-08-18, 11:32
  5. Parabolstorlek
    Av conta80 i forum Övrigt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2003-12-25, 14:20

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss