Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: ny sim på en DM500D (Orginalbox)

  1. #1

    ny sim på en DM500D (Orginalbox)

    Hejsan

    Jag har problem med att lägga in en ny sim på min DM500HD jag kan inte komma in i webinterfacet genom att boota med knappen intryckt jag kan heller inte komma åt den för att flascha om via dreamup och här har jag även testat sunray och "vanlig" dreamup

    Men boxen funerar alltså med den PLi image jag la in innan jag insåg att jag måste som jag förstår det ha sim201_ssl84 för att kunna göra kanalsökning med min PLi image (openpli-1.dm500hd-20100912)

    Så kan jag på nått sätt köra in sim201_ssl84 på nått annat sätt eftersom jag kommer åt boxen i PLi ???

    tacksam för svar.

    //Tommy

  2. #2
    Seniormedlem hoggans avatar
    Reg.datum
    Sep 2010
    Inlägg
    253
    Tackad
    8 gånger
    Sim 2.01 är väl clone boxar väl ?? Den här la jag in på en 500HD original box: http://www.dreamboxupdate.com/downlo...dm500hd-84.nfi

  3. #3
    ok tackar för länken då vet jag att jag har rätt nu men min fråga fortfarande är hur jag kan få in den ? är det som sagt möjligt att göra från pli eller måste man komma åt den med flaschprogramvara eller webinterfacet ??

  4. #4
    Seniormedlem hoggans avatar
    Reg.datum
    Sep 2010
    Inlägg
    253
    Tackad
    8 gånger
    Jag laddade ner senaste dreamup från dream multimedias hemsida och la in bootloadern genom service porten

Liknande ämnen

  1. Error NO CA FOUND på orginalbox dm800
    Av calleboy i forum Dreambox
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2015-05-02, 08:29
  2. BYTA SIM 2,01 till ett ORGINAL SIM ??
    Av JOHAN63 i forum Dreambox
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2013-02-21, 20:16
  3. Orginalbox, vågar jag sälja?
    Av arsenal i forum Dreambox
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-03-24, 11:19
  4. Alex-klient mot orginalbox
    Av Svartenb i forum Viasat
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-12-17, 08:29
  5. Hur uppgradera SIM 2.0 till SIM 2.01 ?
    Av imported_Harry_ i forum Dreambox
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2010-03-26, 15:43

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss