Resultat 1 till 2 av 2

Ämne: Problem att flasha 600pvr

  1. #1

    Problem att flasha 600pvr

    Hej,

    flashade min DM600pvr med senaste Pli imagen men efter det ville den inte starta upp. Dioderna röd/grön lyser på framsidan. Testade att flasha mha Dreamup (senaste ver) men samma sak hände. Började fundera om det är en klon box. Har 2st en som ska vara äkta (tror vi köpte den på Digisat) som jag har flashat med Pli och den fungerar utan problem. Det som skiljer dom är attt den som inte fungerar har en adapter (coax till vanlig antennhona) där antennkabeln sitter. Försökte därefter lägga in en Gemini image som ska funka för en klonbox och då fungerade det. Försökte därefter manuellt installera mgcamd1.35. När jag var klar med det startade jag om boxen men då hängde den sig vid loading enigma bilden. Läste att någon hade haft samma sak och löste det genom att flasha om den igen. Sagt och gjort så försökte jag flasha om boxen igen med Dreamup men nu stannar den på calculating checksum. Har försökt flera ggr men inget hat hjälpt.

    Någon som har några ideer på hur jag ska gå vidare?

  2. #2
    Lyckades flasha med en gammal verison av Dreamup 1.3.2.1

Liknande ämnen

  1. Problem att flasha DM500HD
    Av tracheid i forum Dreambox
    Svar: 21
    Senaste inlägg: 2016-01-06, 17:18
  2. Problem att flasha DM500S med dreamup
    Av tonyboy i forum Dreambox
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2011-12-28, 21:39
  3. Problem att flasha 250hd
    Av crutonic i forum DGStation
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2011-10-12, 20:17
  4. Går det att flasha 500 plus via nätverk ?
    Av verkenvrak i forum Dreambox
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2011-05-27, 12:24
  5. Problem med att flasha DM500T (DreamUP)
    Av Kokkivoxx i forum Dreambox
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2010-03-29, 07:24

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss