Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: SmartWi - Vad Funkar??

  1. #1

    SmartWi - Vad Funkar??

    Har Comhem med Visat Guld paket + HD paket o nu undrar jag vad som funkar med den Humax HDPVR o en TV med HDTV CI+ modul som jag nu har tillsammans med SmartWi?

    Har läst bla att det inte går att shara Viasat HD kanalerna. Stämmer det?

    Kan man spela in på HDPVR:en samtidigt som man ser på en annan kanal via HDTV CI+ modul TV:n?

    Finns det några andra problem med att köra SmartWi o Comhem?

  2. #2
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Oct 2010
    Inlägg
    431
    Tackad
    35 gånger
    Tele2 och Smartwi med deras Humax CXHD5000c och vanlig CI modul fungerar. Tele2 har samma system, Conax. Kortet måste pairas med boxen, om du kan paira kortet med fler boxar/CI+ hos ComHem vet jag däremot inte.

    Har dock svårt att tänka mig att det fungerar om du använder HDbox och CI+ samtidigt med samma kortnummer.

  3. #3
    Ok, där fick jag ju lite olika svar. Har sett att det finns användare som har just min uppsättning så jag får väl vänta o se ifall någon dyker upp o ger lite mer klarhet i mina frågor.

    En sak som dock är säkert är ju att jag inte kan se på HD kanalerna på den TV som inte är pairad men kan jag se SD kanalerna på den plus de kanaler som inte pairade som tex Canal +?

    Frågan kvarstår ju om jag kan spela in på boxen som vanligt ifall den har ett pairat kort utan att det blir avbrott då jag ser på SD kanaler på den andra TV:n som inte är pairad utan bara har det andra ett SmartWi klient-kortet.
    Senast redigerad av it2com den 2012-01-11 klockan 13:04.

  4. #4
    Jag kör Smartwi lite med en Humax HDPVR-1000C och en Samsungtv. Ser HD från Comhem på båda burkarna (har dock inte Viasat HD). Lite småtrix med inställningarna men nu funkar det bra. Tror du kan paira tre boxar med Comhem.
    Har läst att de nya korten till Smartwi 2 inte funkar/funkade till HDPVR'n.

    Du kan spela in och titta hur som helst.
    Senast redigerad av smedberg den 2012-01-20 klockan 08:52.

  5. #5
    Jag lyckas inte få igång min Samsung SMT-C7160 tillsammans med SmartWii 2 (Likadant med Comhems CA-modul för HDTV CI+).

    Däremot fungerar det bra med Motoralas On-Demand box och en gammal CA modul, jag kör Firmware SmartWi II version 3.1 r2

    Är det någon som har ett bra svar om det ens går att få igång Comhems CA-modul eller min Samsung SMT-C7160 tillsammns med Smart Wii 2 ?

Liknande ämnen

  1. Svar: 5
    Senaste inlägg: 2011-02-15, 20:13
  2. vad funkar på en db 500s
    Av teebees i forum Dreambox
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-01-24, 15:37

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss